Sorin Cîmpeanu: „Educația va avea o componentă digitală mai pronunțată, însă ea trebuie făcută cu precauție”

Sorin Cîmpeanu: „Educația va avea o componentă digitală mai pronunțată, însă ea trebuie făcută cu precauție”Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a evidențiat importanța siguranței pe Internet, arătând că învățământul va avea o componentă digitală mai pronunțată, însă este necesară precauție, în condițiile în care experiența a arătat că predarea online, fără pregătirea necesară, are vulnerabilități. 

El a mai spus cu prilejul conferinței „Cum s-a schimbat comportamentul copiilor pe Internet după doi ani de pandemie”, eveniment organizat la Senat, de Organizația Salvați Copiii, că, prezent, în 163 de școli cursurile se desfășoară online.

Dacă anul trecut, la întâlnirea miniștrilor Educației din Europa, lucrurile erau privite cu mai mult optimism din perspectiva digitalizării educației, experiența ne-a arătat, a spus ministrul Cîmpeanu, că predarea online fără pregătirea necesară are multe vulnerabilități. „Educația va avea o componentă digitală mai pronunțată, însă ea trebuie făcută cu precauție. Siguranța pe internet este un element esențial. Anul acesta, la întâlnirea miniștrilor Educației, abordarea s-a nuanțat, s-au relevat neajunsurile educației online în contextul crizei sanitare”.

Vârsta medie la care copiii încep să utilizeze Internetul a scăzut comparativ cu anul 2019, când aceasta era de 9 ani. În 2021, rezultatele unui studiu arată că vârsta medie la care copiii afirmă că au început să acceseze internetul este de 8,2 ani. Aceasta este mai mică în cazul respondenților cu vârste sub de 12 ani (6,8 ani), la cei de gen masculin (7,8 ani, comparativ cu 8,5 în cazul fetelor) și la copii care locuiesc în mediul urban (7,7 ani, comparativ cu 8,9 în cazul copiilor din mediul rural). Telefonul mobil este dispozitivul principal de pe care copiii accesează internetul – 99%, urmat de laptop – 62%, TV Smart – 42% și tabletă -24%.