Potrivit datelor furnizate de Eurostat, România se numără printre țările membre UE unde, în 2021, a scăzut dramatic participarea la cursurile online, doar 10% dintre tinerii de peste 16 ani din țara noastră participând la orele online. Într-o situație similară se găsește Bulgaria, țară în care doar 12% din tinerii de peste 16 ani au participat, anul trecut, la crusurile online.
Irlanda este țara cu cel mai mare grad de participare a tinerilor din segmentul de vârstă amintit la cursurile online. Mai precis, 46% din persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani au făcut un curs online sau au utilizat materiale de învățare online. Irlanda este urmată de Finlanda și Suedia, care au înregistrat fiecare o pondere de 45%. Urmează Țările de Jos cu 44%.
Datele Eurostat mai arată că în România, în mediul rural, un sfert dintre gospodării nu au acces la internet, iar acest lucru împreună cu rata extrem de ridicată a analfabetismului funcțional, sunt factorii eșecului educației digitale în țara noastră.
Spre comparație, la nivelul Uniunii Europene, în 2021, tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani au apelat mai mult la învățarea online decât media populației adulte.
Un sondaj Eurostat, a scos în evidență faptul că, în 2021, 39% dintre tineri au declarat că au urmat un curs online, în vreme ce aproape 50% (49 de procente) au declarat că au utilizat materiale de învățare online.
Cotele continuă pe o tendință descendentă pe măsură ce vârsta crește și ating cel mai scăzut nivel în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 65 și 74 de ani, segment în care doar 3% dintr cei chestionați au spus că au făcut un curs online, iar 4% au utilizat materiale de învățare online.