Ligia Deca: Procedura de management a cazurilor de violență din școli va fi finalizată în două săptămâni!

Ligia Deca: Procedura de management a cazurilor de violență din școli va fi finalizată în două săptămâni!Ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat marți, 4 aprilie, că o procedură de management al cazurilor de violență în școli va fi realizată în maximum două săptămâni și a adăugat că se poartă discuții cu Ministerul Justiției și cu Ministerul Afacerilor Interne pe marginea unor modificări legislative privind modul în care va răspunde familia în astfel de situații, dar și pentru o procedură de identificare și confiscare a obiectelor interzise introduse în școli. Anunțul a fost făcut de ministrul educației în cadrul comisiei pentru Învățămnt din Camera Deputaților.

„Suntem cu toții afectați de aceste evenimente. Cred că este o reacție emoțională absolut explicabilă și ea trebuie să genereze soluții, dar soluțiile vin atunci când ne putem apleca, nu sub imperiul emoției de moment, ci atunci când găsim cea mai bună variantă în contextul legislativ, nu numai al educației, ci și în alte tipuri de contexte legislative, de exemplu când ne uităm la Codul civil sau Codul penal”, a spus Ligia Deca, în cadrul ședinței de la Camera Deputaților.

De asemenea, ministrul Educației a precizat că se lucrează și va fi finalizată în două săptămâni, cel mai probabil, o procedură de management al cazurilor de violență în școli: „Înseamnă că fiecare instituție – școală, direcție de siguranță școlară, DGASPC – are propriile proceduri în cazurile în care informații privind violența în școli ajung la ele. Procedurile acestea trebuie adunate și trebuie ca fiecare om din școală să știe cum să reacționeze, dacă un profesor întâlnește o situație de violență unde merge, ce trebuie să aștepte ca feedback”, a precizat oficialul.

Ea a ținut să sublinieze că răspunderea este una colectivă, ne privește pe toți, în ansamblu, ca societate, școlile nefăcând altceva decât să reflecte atmosfera din societate.

„Sigur că școlile trebuie să schimbe atmosfera din societate prin procesul educațional, dar trebuie să fim conștienți de acest fapt”, a spus ea.

Ministrul Educației a purtat discuții cu Ministerul Justiției și Ministerul Afacerilor Interne pentru a vedea ce modificări legislative trebuie făcute în privința modului în care poate răspunde familia în cazuri de violență.

„De asemenea, cu MAI purtăm discuții privind procedura de identificare și confiscare a obiectelor interzise introduse în școli. Acolo este clar că percheziția, în lege, nu poate fi realizată decât de către personal abilitat: Poliție, Jandarmerie. Trebuie să vedem cum procedăm în școală pentru că nu poate un cadru didactic sau directorul școlii să se substituie personalului abilitat în acest sens și nici nu cred că este recomandat. Cred că în altă parte poate contribui cadrul didactic pentru prevenirea violenței”, a mai precizat ministrul.

„Propunem camere resursă, care pot fi utilizate deja pentru acel proces de reflecție și liniștire al elevilor, dar și în cazul în care, mă rog, sunt alte tipuri de persoane din școală care generează astfel de incidente. Propunem, de asemenea, extinderea atribuțiilor Centrelor județene de resurse și asistență educațională, incluzând dezvoltarea, coordonarea, monitorizarea și evaluarea de intervenții în situații de violență școlară, plus medierea conflictelor și consilierea atât a beneficiarilor direcți, preșcolari, elevi în situații de violență școlară”, a enunțat ministrul propunerile ministerului Educației.

Ea a mai afirmat că Ministerul Educației a avut în dezbatere publică Strategia Națională pentru educație parentală, care va fi adoptată în termen de șase luni.