Sprijin pentru educația nonformală a copiilor din medii vulnerabilePeste 11.500 de copii și tineri au beneficiat de activități educaționale, recreative și de dezvoltare personală nonformale prin programul Pepcolandia 2025, derulat de compania Pepco România și implementat la nivel național de Asociația „pastel”.

Au fost finanțate 100 de proiecte, desfășurate în 31 de județe, cu 37 de comunități rurale. Organizatorii subliniază că „Pepcolandia 2025 a oferit ONG-urilor locale sprijin concret pentru a aduce educația non-formală mai aproape de copiii din medii vulnerabile.  

Pe durata verii, copiii au participat la tabere educaționale, excursii, ateliere și activități non-formale, precum și la diverse activități în comunități și școli, desfășurate sub îndrumarea profesorilor, voluntarilor și coordonatorilor locali.

În total, peste 6.800 de copii au luat parte la proiecte de educație non-formală, 1.850 la cursuri extrașcolare, 294 au practicat sporturi, iar 600 de beneficiari s-au bucurat de evenimente speciale, precum Ziua Copilului sau sărbători dedicate comunității. Totodată, 70 de copii au participat la sesiuni individuale de consiliere, iar 106 copii și părinți au făcut activități comune de dezvoltare personală și relaționare.

Pepcolandia 2025 nu a fost doar un program de granturi, ci o mișcare a binelui în comunități. În total, 804 voluntari s-au implicat direct în proiectele finanțate, printre care și 15 angajați Pepco România, care au ales să se alăture activităților locale ca voluntari, mentori sau susținători ai copiilor.

Pentru prima dată, programul a fost implementat la nivel național de Asociația pastel, organizație cu experiență în proiecte sociale dedicate educației și incluziunii”.

– Ioana Ioniță, Regional Marketing Manager Pepco România: „Ediția din 2025 a confirmat că Pepcolandia este o inițiativă vie, care crește de la an la an datorită pasiunii oamenilor din teren. Prin munca ONG-urilor și implicarea voluntarilor Pepco, am reușit să ajungem la mii de copii care au avut parte de o vară altfel – una plină de învățare, prietenie și joacă.”  
Andreea Oprea, director executiv, Asociația pastel: „Să coordonăm Pepcolandia a fost o misiune de suflet. Am văzut cum fiecare ONG a transformat o idee într-o poveste reală de schimbare. Am învățat mult despre puterea comunităților și despre cât de important este să fii acolo, prezent, pentru cei care au nevoie de tine.”

Pepco este de zece ani în România, cu angajamentul de sustenabilitate, în ultimii cinci ani, „Future at Heart”,prin care „și-a consolidat implicarea în comunitățile locale, prin multiple inițiative sociale”.

Detalii: www.Pepco.ro; https://asociatiapastel.ro/

Distribuie acest articol!