Program prin care tinerii învață să-și găsească mai repede loc de muncăTinerii din medii dezavantajate vor fi beneficiari ai unui program internațional prin care angajarea în muncă le va deveni mai accesibilă. Pentru derularea programului, organizația Junior Achievement România, „în calitate de lead pentru un consorțiu de proiect, va primi o finanțare în valoare de 500.000 de dolari și acces la o rețea de educație globală”.
În total, sunt 50 de organizații comunitare din întreaga lume care vor primi câte un grant de 500.000 de dolari, ca parte a programului „Global Innovation Challenge 2025”. Suma este oferită prin Citi Foundation.

Formare și resurse educaționale pe teme de alfabetizare digitală

Susținătorii proiectului ne oferă amănunte: „Cu această investiție, organizațiile selectate vor contribui la promovarea unor soluții de angajare inovatoare pentru tinerii cu oportunități reduse, bazându-se pe angajamentul pe termen lung al Citi și al Citi Foundation față de tineri și viitorul lor economic.
În România, Junior Achievement a fost selectată ca beneficiar și responsabil de implementarea programului Building Retail Career Skills. Junior Achievement România va colabora atât cu partenerii de la nivel local, cât și cu partenerii JA din consorțiul proiectului, pentru a sprijini tinerii din medii dezavantajate din România, Irlanda, Portugalia și Ungaria să-și dezvolte competențe pentru sectorul de retail prin formare tehnică, stagii de practică (internship) și experiențe de tip job-shadowing, precum și prin sesiuni de formare și acces la resurse educaționale pe teme de comunicare și alfabetizare digitală.

Șomajul în rândul tinerilor este o problemă continuă și omniprezentă. În ciuda progreselor recente, Organizația Internațională a Muncii estimează că 65 de milioane de tineri din lume nu au un loc de muncă, ceea ce reprezintă o povară pentru resursele publice, accentuează sărăcia și frânează creșterea economică, constituind o provocare majoră pentru progresul economic global.

România are una dintre cele mai ridicate rate ale șomajului tinerilor din UE

În România, rata șomajului în rândul tinerilor era de 23% în 2024, una dintre cele mai ridicate din UE, tinerii de aici întâmpinând dificultăți din cauza lipsei experienței practice, nepotrivirii competențelor și programelor de orientare profesională insuficiente.

Sprijin pentru elevi de liceu tehnologic din zone defavorizate

Edward Skyler, director global, Enterprise Services and Public Affairs, Citi: „Întrucât tinerii de astăzi continuă să se confrunte cu obstacole semnificative în ceea ce privește găsirea unui loc de muncă, este esențial să oferim generației viitoare competențe și oportunități relevante. Citi și Citi Foundation au o experiență îndelungată în investițiile în tineri, prin care îi ajută să acceseze oportunități de angajare și să stimuleze creșterea economică la scară mai largă. Aștept cu nerăbdare rezultatele beneficiarilor noștri, cu care vom colabora pentru a contribui la eliminarea discrepanței dintre competențele existente și cerințele pieței muncii.”

Alice Cornea, CEO & Programs Director, Junior Achievement România: „Programul Building Retail Career Skills este o inițiativă inovatoare, menită să le ofere tinerilor competențele practice, încrederea și experiențele concrete de care au nevoie pentru a reuși în sectorul de retail. Prin îmbinarea diferitelor activități practice cu implicarea consultanților voluntari din partea Citi și a partenerilor din retail – în calitate de profesioniști și modele de urmat pentru tineri –, timp de doi ani, ne propunem să  sprijinim 4.000 de elevi din licee tehnologice, din zone defavorizate, din patru țări, să depășească decalajul dintre sistemul educațional și nevoile pieței muncii.“

Samir Karia, Country Officer and Banking Head, Citi România: „Sectorul de retail este unul dinamic și în continuă evoluție, care le oferă tinerilor o multitudine de oportunități pentru a-și construi cariera. Acesta contribuie semnificativ la economia României, inovând constant și adaptându-se nevoilor consumatorilor. Totuși, pentru a valorifica în mod real acest potențial, tinerii noștri trebuie să dobândească abilitățile potrivite – de la excelență în serviciile pentru clienți și competențe digitale până la capacitatea de a rezolva probleme și gândirea antreprenorială. Scopul programului este tocmai acesta: să ofere generației viitoare cunoștințele practice și încrederea necesare pentru a excela în retail, favorizând nu doar succesul individual, ci și o dezvoltare durabilă a comunităților noastre. La Citi, credem în investiția în tineri, deoarece ei reprezintă viitorul capitalului uman și liderii care vor conduce progresul economic al României.“  

Detalii: www.citifoundation.com/challenge

Distribuie acest articol!