Profesorii vor face activități remediale, atât la nivelul învățământului primar, cât și la gimnaziu și liceuMinistrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat marți că învățătorii vor putea face cu elevii ore de educație remedială, o formă de meditații la clasă, pentru ca elevii să înțeleagă mai bine materiile care li se predau.

„Un efect secundar pozitiv al acestor măsuri de criză este faptul că la nivelul învățământului primar vom avea cele două ore de educație remedială pentru copii. Întotdeauna, a declarant ministrul, la RFI, ne-am dorit să avem program național remedial, dar nu am avut buget. Iată că vom avea două ore pe săptămână la nivelul învățământului primar, în care învățătorul va lucra cu copiii, ca să-și consolideze și să-și fixeze competențele dobândite, să corecteze competențele pe care ar fi vrut să le formeze și copiii n-au reușit să le asimileze”.

Ce presupune acest lucru pentru învățători? „Înseamnă cele două ore din normă. De exemplu, pe săptămână ai 40 de ore norma de lucru. Până acum, să presupunem, în medie, din cele 40 de ore aveai 18 ore de predare. Acum, din cele 40 de ore norma de lucru vei avea 20 de ore de predare, iar din cele două ore în plus în zona învățătorilor, cele două ore se vor focaliza pe componenta de învățare remedială”, a explicat Daniel David.

Despre testările de la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a, Daniel David a spus că „am introdus pentru prima dată și itemi în logica PISA, fiindcă, până acum, aveam doar  itemi legați direct de programe. Este vorba despre cum utilizezi conținuturile, competențele dobândite la Științe, la Matematică, în viața de zi cu zi, adică pentru probleme de viață”, a mai precizat ministrul.

De asemenea, a făcut publice și unele schimbări la nivelul învățământului gimnazial  și liceal: „25% din timpul alocat fiecărei discipline, la nivel de gimnaziu și la nivel de liceu va fi, din nou, alocat unor activități remediale, ca în învățământul primar, pentru că noi avem o zonă de analfabetism funcțional foarte mare, avem olimpici, ne lăudăm cu ei, dar când vezi că 50% dintre copii se află în zona de analfabetism funcțional, este clar că trebuie să investești în zona de învățământ remedial și atunci la fiecare disciplină, 25% din timp nu o să mai fie lecția și ora, ci activități care merg pe consolidare, corectarea competențelor pe care nu le-au dobândit copiii, utilizarea în viața de zi cu zi și, desigur, dacă vor dori profesorii, și pregătirea pentru performanță”, a mai spus ministrul Educației la RFI.

Distribuie acest articol!