Două proiecte educative de mentorat și de dezvoltare comunitară inițiate de Federația Națională a Părinților, derulate cu elevi de gimnaziu și de liceu, au primit confirmarea impactului lor la nivel național prin obținerea a două premii: Gold la categoria Educație Ecologică, la Community Index 2025, ediția 7 și Silver la categoria Comunicare în Sectorul Financiar, la PRAwards 2025, alături de V+O Communication.
Eugen Ilea, președintele Federației Naționale a Părinților ProEdu: „Sunt două proiecte de anvergură al căror succes se datorează Ministerului Educației și Cercetării, Inspectoratelor școlare, directorilor unităților de învățământ și partenerilor care s-au implicat și ne-au sprijinit. Am demonstrat că împreună putem contribui la educația extra curriculară, creând astfel un context propice pentru o viață mai bună a viitoarelor generații de adulți, și ne propunem să continuăm și să extindem astfel de proiecte, alături de toți partenerii noștri, cărora le mulțumesc din suflet.”
Loredana Vișa, director general V+O Communication: „Suntem onorați că am putut contribui la aceste eforturi de educare a copiilor și adolescenților, de la organizare și logistică, creație și producție, până la comunicare și mediatizare. Premiile reprezintă recunoașterea calității și unicității acestor inițiative, precum și a implementării lor la cele mai ridicate standarde.”
Premiul Gold recunoaște „implicarea în creșterea gradului de conștientizare cu privire la colectarea selectivă și reciclare, o inițiativă inovatoare dedicată informării și educării tinerei generații cu privire la rolul vital și gestionarea corectă a ambalajelor flexibile din plastic. Proiectul a marcat o premieră semnificativă prin inițierea primelor discuții din școlile românești cu privire la ambalajele flexibile din plastic. Prin aducerea acestui subiect în atenția elevilor, Federația Națională a Părinților cu sprijinul V+O Communication, împreună cu partenerii programului au deschis noi căi pentru educația de mediu”.
Premiul Silver „celebrează succesul continuu al Cursului de Banometrie, un program care susține cu pasiune educația financiară în liceele din întreaga țară. Aflat la a treia ediție, programul și-a extins in aceasta semnificativ aria de acoperire, atingând mai mult de 20.000 de elevi din 43 de orașe participante, cumulat. Cheia succesului programului sunt cei peste 200 de voluntarii dedicați de la ING Bank România – specialiști financiari cu vastă experiență și pregătire pedagogică – care au predat în licee din întreaga țară. Aceștia le oferă elevilor instrumente concrete pentru a-și gestiona cu înțelepciune resursele, fiecare participant primind o broșură practică ce oferă concepte financiare fundamentale pentru o viitoare independență”.
FNaP ProEDU reamintește că, pe lângă aria de educație financiară și de mediu, „vizează și alfabetizarea digitală, promovarea lecturii, respectiv prevenirea consumului de droguri și reducerea bullying-ului, la care pot adera și alte companii, în multiple moduri: donații, sponsorizări, sau redirecționarea a 20% din impozitul pe profit”.
Federația Națională a Părinților ProEdu este definită ca „o entitate dedicată promovării educației de calitate și încurajării dezvoltării comunitare prin diverse inițiative educaționale și de formare în întreaga România. Joacă un rol esențial în susținerea intereselor elevilor și părinților în sistemul educațional”.
V+O Communication este „o agenție de comunicare strategică și relații publice de top, specializată în dezvoltarea și implementarea de campanii de impact pentru clienți din diverse sectoare. Agenția se angajează să creeze conexiuni semnificative între branduri și publicul lor”.







