Orele remediale, o sarcină în plus pentru profesoriÎncepând cu anul școlar 2025-2026, printr-o nouă metodologie, cadrele didactice vor fi obligate să aloce timp special pentru activitățile remediale, astfel încât procesul de învățare să fie mai echilibrat și să răspundă nevoilor elevilor, se precizeză într-un comuincat de presă.

Referindu-se la acest aspect, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a precizat că, la nivel primar, învățătorii vor desfășura săptămânal două ore remediale obligatorii și integrate în programul lor didactic.

În același timp, profesorii de gimnaziu și de liceu vor consacra un sfert din timpul de predare al fiecărei discipline activităților remediale, mai exact consolidării, aprofundării și transferului de competențe. Aceste prevederi, care se aplică începând din anul școlar 2025-2026, vor fi monitorizate de inspectoratele școlare județene și de ISMB. De asemenea, noile planuri-cadru pentru liceu, aprobate în 2025, oferă o flexibilitate sporită, inclusiv pentru integrarea acestor activități de sprijin educațional.

Trebuie spus, de asemenea, că numărul de ore remediale variază în funcție de nivelul de studiu. Elevii din ciclul primar beneficiază de două ore săptămânal, organizate de învățătorii lor, în timp ce la gimnaziu și liceu profesorii trebuie să aloce un sfert din totalul orelor pentru activități remediale. Astfel, dacă o disciplină are patru ore pe săptămână, una dintre ele va fi dedicată consolidării și fixării cunoștințelor, iar dacă sunt doar două ore, aproximativ jumătate de oră se transformă în activitate remedială. Mai exact, elevii primesc un sprijin constant, integrat în structura orarului, fără a fi nevoie de programe suplimentare sau improvizate.

Orele remediale nu se adresează doar copiilor cu rezultate mai slabe, ci sunt gândite ca o intervenție pentru întreaga clasă sau pentru grupuri mai mici, în funcție de nevoile identificate.

Beneficiarii direcți ai orelor remediale sunt elevii care întâmpină dificultăți în procesul de învățare, cei care au nevoie de timp suplimentar pentru consolidare sau care se află în situații de risc educațional. Totuși, orele remediale sunt concepute să fie accesibile întregii clase, nu doar unui grup restrâns. În acest fel, sistemul educațional încearcă să ofere sprijin preventiv și corectiv, să elimine decalajele de pregătire și să le ofere tuturor copiilor șansa de a progresa.

Distribuie acest articol!