Ministerul Educației și Cercetării anunță că înscrierile pentru programul „Matematică Remedial” sunt deschise până vineri, 31 octombrie. Programul este destinat sprijinirii profesorilor și elevilor de gimnaziu pentru recuperarea competențelor fundamentale la matematică, sunt deschise până vineri, 31 octombrie 2025, ora 17:00. Programul este livrat sub forma unui container digital, funcționează exclusiv în rețeaua internă a școlii și este conceput ca un asistent digital pentru profesori.
„În perioada 15-25 septembrie, au avut loc opt webinarii de informare pentru profesori și directori de școli, câte unul pentru fiecare regiune, informează Ministerului Educației și Cercetării, prin intermediul comunicatului de presă. Webinariile au fost popularizate prin adrese ale Ministerului Educației și Cercetării către toate inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București și s-au axat pe mai multe teme.”
Printre acestea se numără programul pentru reducerea decalajelor de învățare la matematică, prioritatea sprijinirii școlilor beneficiare PNRAS în anul școlar 2025-2026, contextul și fundamentarea programului, structurat și scalabil pentru sprijin remedial la matematică, principiile educației remediale și legătura cu abordarea Teaching at the Right Level (TaRL), fundamentarea construcției materialelor pentru programul ‘Matematică Remedial’ pe baza curriculumului național și funcționalitățile platformei digitale, urmate de o demonstrație practică, respectiv detalii privind înscrierea în program.
„Analfabetismul funcțional este o tăcere a sistemului educațional românesc, generând un risc de securitate națională. Într-adevăr, analfabetismul funcțional este considerat astăzi pe scară largă ca virusul potențial mortal al democrației și al civilizației moderne. Ca ministru, în confruntarea lui am angajat două strategii sistemice: (1) creșterea calității actului educațional (ex.: curriculum modern, utilizarea Edulib, metode de predare eficiente etc. – inclusiv schimbarea logicii de evaluare în clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, pentru a fi mai inclusivă și mai relevantă) și (2) programe remediale – 2 ore pe săptămână la nivel primar și 25% din timpul alocat fiecărei discipline la nivel gimnazial și liceal. Dar până când aceste modificări sistemice vor deveni bune practici, acestea trebuie susținute de proiecte majore, cu caracter general sau, așa cum este acesta, cu caracter mai specific (important și fundamental pentru evaluarea națională – matematica)’, a declarat ministrul Educației și Cercetării, Daniel David.
Programu este dezvoltat cu sprijinul Băncii Mondiale, în cadrul componentei de asistență tehnică pentru redresarea educației și oferă gratuit școlilor un pachet digital complet de resurse remediale, care poate fi utilizat în activități desfășurate cu elevii aflați în dificultate de învățare.
Programul „Matematică Remedial” se adresează profesorilor de matematică, în special celor care au elevi în clasa a VIII-a, și include un modul online asincron pentru activități remediale la matematică desfășurate în clasă cu elevii (45 de ore), structurat în 10 unități de învățare, acoperind 30 de săptămâni școlare, în concordanță cu programa școlară, și un modul de formare pentru profesori (20 de ore), compus din două unități resursă care abordează practicile pedagogice esențiale pentru educația remedială și integrarea Inteligenței Artificiale și a tehnologiei digitale în predarea matematicii.
Platforma programului „Matematică Remedial” este livrată sub forma unui container digital, instalat local pe infrastructura informatică a fiecărei unități școlare participante, acest format asigurând „accesul complet la toate resursele, fără a depinde de conexiunea la internet în timpul desfășurării activităților la clasă”, mai precizează comunicatul MEC.
De reținut: containerul digital funcționează exclusiv în rețeaua internă a școlii, garantând securitatea datelor și disponibilitatea permanentă a materialelor.
La fel de important este că „Matematică Remedial” este conceput ca un asistent digital pentru profesori și că „integrează lecții interactive, fișe de teorie și exersare, materiale video, teste de evaluare inițială și finală, precum și o secțiune dedicată cadrelor didactice, axată pe metode de predare-învățare-evaluare remedială și utilizarea tehnologiei și a inteligenței artificiale în educație”.




