„Pentru tot mai mulți tineri, în special din generația Z, valorile reprezentate de autenticitate, trasabilitate, sustenabilitate și grija față de mediu sunt motivatori în relația acestora cu brandurile”, constată compania Nespresso România, care accentuează, pe baza datelor oferite de instrumentul de segmentare BARES – Barometrul României Responsabile (Cult Research + GRF+, după o metodologie LOHAS) și de studiul Voice of the Consumer 2025 (PwC România): „Studiile din piață ne arată că 63% dintre români aleg mai degrabă alternative sustenabile în locul celor convenționale, iar 52% dintre cei din Gen Z prioritizează sustenabilitatea, adaptabilitatea la stilul de viață și garanția originii, potrivit datelor BARES și PwC. Informarea cu privire la impactul asupra mediului și principiile de sustenabilitate au ajuns să fie un standard mai ales pentru această generație care pune accentul pe transparență, relevanță și responsabilitate. În rândul Gen Z s-a observat o preocupare tot mai mare pentru schimbările climatice, motiv pentru care își ajustează criteriile de selecție ale produselor pe care le achiziționează. Este o generație de consumatori care nu mai cumpără ghidați de plăcere, ci mai ales de ceea ce susține produsul pe care îl aleg.”
O concretizare în acest sens poate fi regăsită în orientarea comportamentului de consum referitor la cafea: „Dacă până nu demult accentul cădea pe gust, acum tinerii caută cafea care să le reflecte convingerile, de la metodele de cultivare, la a cunoaște proveniența cafelei, modul de procesare și impactul asupra mediului.
Pentru Gen Z, cafeaua nu este doar o băutură, ci o expresie a valorilor personale. Această generație caută autenticitate, sustenabilitate și produse care pot fi adaptate gusturilor și stilului lor de viață. Cei născuți după 1997 au influențat deja industria cafelei prin interesul pentru origini, metode artizanale de preparare și transparență în lanțul de aprovizionare. Tinerii din generația Z aleg produse care reflectă convingerile lor, inclusiv cafea provenită din surse etice și sustenabile, chiar și la un preț mai ridicat.”
Sursa: raportul „Voice of the consumer” 2025, PwC România
Tinerii caută experiența complexă de consum. Evidențierea preferinței lor pentru cafeaua în capsule este însoțită de asocieri cum e cea a mărcii Samra Origins, cea mai nouă din portofoliul Nespresso, creată și lansată printr-un parteneriat al producătorilor cu artistul canadian Abel Tesfaye, cunoscut ca The Weeknd, deținător a două recorduri Guiness pentru succesul albumelor sale, „artistul cu cea mai difuzată piesă de pe Spotify, care a atins peste 5 miliarde de difuzări, iar lunar este ascultat de peste 111,4 milioane de ori pe platforma audio”.
Mădălina Săvulescu, Communication Manager la Nespresso România, face trimitere la prezența integrată în produsul creat a unei memorii culturale venite din colaborarea cu fermierii cultivatori, ceea ce sugerează respectul pentru mediu și comunități: „Faptul că toate aceste valori sunt împărtășite și de noua generație este o confirmare extraordinară. Și ne bucurăm să constatăm că eforturile noastre vin ca răspuns pentru așteptările lor.”