24 septembrie 2025Actualitate

Educație prin care muzeele devin accesibile persoanelor vulnerabile  

Lucrătorilor din domeniul cultural (în muzee, biblioteci etc.) și reprezentanților asociațiilor persoanelor cu oportunități reduse li se adresează o serie de activități organizate de Muzeul Național de Istorie a României (MNIR) în perioada 24-26 septembrie 2025. Sunt activități de transferabilitate și promovare în domeniul accesibilizării și incluziunii sociale (A.3.3) aferente proiectului „Inclusion and Education for Vulnerable persons” (InSEVE), nr. ref. 2024-1-RO01-KA210-ADU-000252410, finanțat prin programul Uniunii Europene Erasmus Plus, Educația Adulților, parteneriate la scară mică, cu suma de 60.000 euro.

Programul activităților, comunicat de MNIR:

  • Miercuri, 24 septembrie, ora 11:00 – tur ghidat în cadrul expoziției tactile „…la îndeMână” de la sediul MNIR, prezentarea proiectului „InSEVE” și brainstorming privind accesibilizarea expozițiilor MNIR;
  • Joi, 25 septembrie, orele 10:30-14:00 – Ateliere de educație muzeală, în cadrul cărora se vor desfășura activități practice, incluzive: „Povestea Gânditorului de la Cernavodă și a perechii sale” (atelier de storytelling și modelaj în lut), „Clipe din istorie” (atelier senzorial)
  • Vineri, 26 septembrie, ora 11:00 – Creative Lab&Hub în domeniul accesibilizării patrimoniului cultural.

Proiectul „InSEVE” este implementat de către MNIR alături de partenerii săi, DOMSPAIN SLU, din Reus, Spania și Kotsanas Museum of Ancient Greek Technology, Atena, Grecia, iar în lunile următoare vor fi organizate, în cadrul proiectului, o conferință online având ca temă programele de educație muzeală, accesibilizarea și incluziunea în domeniul educației muzeale (noiembrie 2025), editarea și publicarea unui buletin al proiectului „InSEVE” (martie 2026), evenimente de promovare și diseminare.

Muzeul Național de Istorie a României precizează că „nu percepe nicio taxă aplicanților/participanților la activitățile proiectului, participanții/beneficiarii cu oportunități reduse sunt încurajați să participe și au prioritate în procesul de selecție, iar egalitatea de șanse și echilibrul de gen sunt principii de bază în selecția grupului țintă și a beneficiarilor”.

Distribuie acest articol!