Investițiile în educație financiară și în digitalizare sunt caracterizate ca „pilon de sustenabilitate și încredere” de către Grupul BCR în prezentarea rezultatelor pe semestrul I din 2025: „Peste 2,4 milioane de români au beneficiat de educație și planificare financiară personalizată, prin Școala de Bani și prin serviciul de Coaching Financiar, care a fost integrat în Programul de Beneficii George. În S1 2025, peste 300.000 dintre clienții BCR care și-au setat un obiectiv în programul de Beneficii George și-au deschis un cont de economii”.
În capitolul „Educație și prevenție financiară pentru tot ciclul de viață”, BCR precizează:
„Aproximativ 2,4 milioane de români au trecut prin programele de educație financiară BCR – Școala de Bani și Coaching Financiar.
– Mai mult de 1,5 milioane de persoane au beneficiat de un plan financiar personalizat prin Coaching Financiar, dintre care peste 520.000 doar în S1 2025. Acest instrument de planificare a fost integrat în Programul de Beneficii George, primul program bancar de loialitate din România, disponibil pentru 1,4 milioane de clienți BCR. Structurat pe cinci niveluri de beneficii – Go, Advanced, Pro, Max și Max Invest, programul încurajează clienții să-și diversifice portofoliul financiar și să-și optimizeze costurile bancare. În primele șase luni ale anului, 60% dintre clienții care și-au setat un obiectiv în Programul de Beneficii au ales economisirea ca prioritate financiară, deschizând un cont de economii.
– Peste 861.000 copii, adolescenți, tineri și adulți au participat până acum la cursurile Școala de Bani. Lansat în 2016, proiectul a devenit cel mai amplu program de educație financiară din România, sprijinind românii să aibă o relație mai bună cu banii și să ia decizii informate. În prima jumătate a anului, peste 46.000 de persoane au beneficiat de cursurile Școala de Bani.
– În 2025, programul Life Lab a fost extins la nivel național prin platforma digitală life-lab.ro, devenind un hub educațional pentru profesori și un instrument valoros în dezvoltarea unei generații mai informate și mai încrezătoare din punct de vedere financiar. Peste 14.000 de profesori au accesat platforma în S1 2025, având acces la peste 400 de resurse educaționale interdisciplinare, menite să sprijine discuțiile despre gestionarea banilor în sala de clasă.
– Educația financiară prin joacă la Destiny Park. În parteneriat cu primul centru de edutainment din România și Europa de Est, peste 37.000 de copii cu vârsta între 3-14 ani au descoperit mecanismele muncii, veniturilor și cheltuielilor. În plus, aproximativ 4.000 de copii au experimentat ce înseamnă să fii bancher pentru o zi, în cadrul sucursalei BCR care este banca orașului Destiny. Acest proiect face parte din eforturile BCR de a integra educația financiară într-un mod interactiv și relevant pentru copii, care să îi familiarizeze cu noțiunile simple despre valoarea banilor, planificare financiară și economisire.
-Programul BCR de incluziune financiară a comunităților rurale și mici urbane, prin care BCR operează două unități mobile, a parcurs până acum 15.000 km și a ajuns în 35 de comunități, sprijinind peste 5.000 de persoane prin sesiuni de educație financiară și servicii bancare personalizate.”
Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română: „În primele șase luni ale anului, ne-am concentrat pe finanțarea responsabilă, infrastructură digitală sigură și sprijin real, acolo unde economia are nevoie de capital și încredere. Am continuat investițiile în modernizarea platformelor BCR, în securitate cibernetică și în capacitatea de a oferi clienților claritate, eficiență și soluții bine ancorate în realitate. Susținem peste 10.000 de companii active, cu impact economic concret, și ne consolidăm în permanență relația cu cei peste 3 milioane de clienți, prin consiliere, planificare și instrumente care îi ajută să-și păstreze sănătatea financiară.
Vom continua să evoluăm ca o bancă pentru oameni și comunitate, un partener pe termen lung care se diferențiază prin expertiză, înțelegerea profundă a contextului economic și capacitatea de execuție responsabilă. Le mulțumim tuturor clienților BCR, ei sunt cei care ne-au încredințat planurile, visurile și deciziile lor, iar asta ne inspiră să fim mai buni.”





