Competențele cerute cel mai mult de angajatori absolvenților și altor candidați la angajare sunt din ariile inteligență artificială și marketing digital, arată platforma de recrutare online eJobs. Aceste competențe se referă la generare de conținut, editare de imagini, analiză de date, business intelligence, cloud computing. Domeniile de aplicare pentru care se caută cel mai mult specialiști cu astfel de competențe sunt IT, inginerie, dezvoltare de produs, digital marketing, analiză de date, vânzări, financiar, contabilitate, HR.
Bogdan Badea, CEO eJobs: „Deși există un interes evident și în creștere al angajatorilor de a cere angajaților să dobândească abilități digitale și să se folosească de instrumentele de inteligență artificială, unul dintre sondajele pe care le-am realizat anul acesta ne arată că doar 4 din 10 angajați folosesc în mod regulat inteligența artificială în sarcinile de la birou pentru a reduce volumul de muncă sau pentru a obține rezultate mai rapide. Rata de adopție este mai ridicată în cazul job-urilor zona white collar (absolvenți de studii superioare) și a specialiștilor. Pe de altă parte, jumătate dintre angajatori spun că angajații și candidații nu sunt familiarizați cu instrumentele de inteligență artificială și că nu sunt suficient digitalizați. Asta în contextul în care consideră că abilitățile digitale vor fi cele mai căutate în următorii 5 ani.”




	
	
	