Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC) a Universității din București anunță lansarea, începând cu anul universitar 2025-2026, a unui nou program de masterat în limba engleză, Emerging Media and Innovative Communication. Sunt disponibile 15 locuri la buget și 34 de locuri la taxă.
FJSC precizează că „programul de masterat Emerging Media and Innovative Communication este conceput pentru a răspunde așteptărilor profesioniștilor în domeniul jurnalismului și al comunicării, atât tineri absolvenți de licență, cât și specialiști cu experiență, care doresc să facă față cu succes provocărilor revoluției digitale. Programa de studiu cuprinde discipline precum Artificial Intelligence in journalism, Visual storytelling, Social Media Influencers, Emerging media marketing, Data visualization and interpretation, PR and innovative communication, Virtual Reality and immersive media și Podcasting for journalists. Cursurile și seminarele îmbină cunoașterea teoretică cu dezvoltarea aptitudinilor practice și îi vor ajuta pe studenții masteranzi să-și dezvolte latura inovatoare și să dobândească un nivel de competențe profesionale care se dovedesc tot mai mult a fi esențiale unor specialiști ai comunicării eficiente în mediul digital. Ele vor fi susține de profesori cu experiență care au susținut stagii de perfecționare, de predare sau de cercetare în universități din întreaga lume. Predarea în limba engleză și interacțiunea cu studenții internaționali, Erasmus sau participanți ai altor programe de mobilități ale FJSC, constituie avantaje de neegalat pentru profesioniștii în media și comunicare”.
Conf. univ. dr. Rodica-Melinda Șuțu, coordonatoarea programului FJSC: „Emerging Media and Innovative Communication nu este doar un masterat, ci o experiență completă de transformare profesională și personală. Este locul unde tehnologiile emergente – de la inteligența artificială, la realitatea virtuală – devin instrumente prin care studenții își dezvoltă vocea și creativitatea. Vrem ca absolvenții noștri să fie nu doar buni profesioniști, ci profesioniști care să înțeleagă și să modeleze lumea digitală într-un mod responsabil și inovator.”
FJSC subliniază că „Emerging Media and Innovative Communication se alătură unor programe masterale internaționale ale FJSC cu tradiție, Advertising and Digital Communication, în limba engleză, și Médias, développement et société, în limba franceză, un program de dublă diplomă cu masteratul Communication, humanitaire et solidarité de la Institut de la communication (ICOM), Université Lumière Lyon 2, Franța”.
Înscriere și admitere
FJSC precizează că „înscrierea pentru programul de masterat Emerging Media and Innovative Communication se face online în perioada 26 august-14 septembrie 2025, iar examenul de admitere va fi susținut între 16 și 18 septembrie 2025. Procesul de admitere presupune elaborarea, în limba engleză, a unei propuneri de proiect aplicat (media sau de comunicare) ori de cercetare pe un subiect din aria tematică a programului (aprox. 1.500 de cuvinte), precum și susținerea unui interviu motivațional, în limba engleză, care va evalua atât motivația candidaților în alegerea programului”.