Prioritățile Ministerului Educației și Cercetării în această perioadă sunt deblocarea posturilor pentru titularizarea de anul viitor, elaborarea celor două metodologii pentru concursul de directori, selecția inspectorilor și punerea în dezbatere publică a ordinului privind școlile mentor-școli mentorate, a declarat ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, joi, la Oradea.
„Prioritatea priorităților, ca să spun așa, este deblocarea posturilor pentru titularizare anul viitor. Fiindcă este un element care ține mișcarea și dinamizează sistemul educational”, a declarat Daniel David, în conferința de presă susținută la sediul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, după o întâlnire cu inspectorii școlari.
Potrivit ministrului, cele două metodologii pentru concursurile de directori și selecția inspectorilor sunt foarte importante. „Aceste două metodologii trebuie să le terminăm ca parte din PNRR până în august, dar va trebui să le terminăm mai repede, până la începutul anului, să putem să facem concursurile, iar din toamnă să începem cu o nouă structură, cu oameni în pozițiile de conducere prin concurs”, a precizat el.
Referitor la ordinul de ministru privind temele pentru acasă ale elevilor, Daniel David a spus că nu este un ordin nou, fiind valabil din 2016.
„Avem o altă lege și pur și simplu a trebuit reactualizat, fiindcă s-a schimbat temeiul legislativ. În principiu se referă la exact aceleași lucruri, cu mici nuanțe. Și da, cred că este foarte important să reglementăm activitatea legată de temele pentru acasă. Oricum, ați văzut că reglementarea este una flexibilă. De obicei, vorbim de regulă, este indicat, este sugerat, să-i ajutăm și pe profesori și să-i ajutăm și pe elevi. Până la urmă, temele pentru acasă, dacă nu le faci cu plăcere și dacă temele pentru acasă nu sunt văzute că aduc plusvaloare, degeaba le dai. Că, practic, nu este un plus de cunoaștere și copiii dezvoltă și o atitudine negativă față de școală”, a explicat Daniel David.
În legătură cu Evaluarea Națională și Bacalaureatul, ministrul a afirmat că nu vor fi schimbări. El a punctat că schimbări au fost anunțate pentru testările naționale.
„Vom face schimbări și le-am anunțat pentru testările naționale din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a pentru că acele testări sunt testări care au un caracter mai degrabă formativ. Adică, faci testarea ca după aceea să întorci informația către școală, către profesor, către familie, să știi la ce nivel este copilul și pornind de acolo, după aceea să poți să dezvolți lucrurile care poate n-au funcționat foarte bine”, a spus ministrul.
În aceste cazuri, sunt câteva modificări, a precizat ministrul, și anume, se vrea extinderea tipului de item, să nu fie focalizați doar pe elementul de matematică, știință sau limbă, și, de asemenea, să se mai includă o categorie de item.
„Sunt buni itemii pentru conținutul din programe, dar aș vrea să fie și itemi care se referă la modul în care folosești conținutul în viața de zi cu zi, pentru că noi predăm copiilor foarte multe conținuturi bune pe programe și în clasa VIII-a se confruntă brusc cu testele PISA, care nu testează conținuturile, ci utilizarea conținuturilor la viață de zi cu zi, unde rămân surprinși și au performanță slabă”, a mai spus ministrul David, potrivit Agerpres.




