Un raport al experților galezi în educație avertizează că până în 2040 Țara Galilor va fi depășită de România în ceea ce privește performanța în educație. Studiul realizat de grupul de experți de centru-dreapta Onward a constatat că elevii galezi au acum performanțe la nivelul celor mai defavorizați elevi din Anglia, relatează Daily Express.
Raportul, intitulat „Devolved to Fail” (Descentralizat pentru a eșua), menționează că Țara Galilor, unde educația este descentralizată și se află sub coordonarea guvernului local, va fi ajunsă din urmă de România și chiar depășită până în 2040, dacă nu se iau măsuri urgente.
Potrivit studiului amintit, Țara Galilor se află sub media europeană și mult în urma Angliei la citire, științe și matematică conform Testului Pisa, realizat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD).
Una dintre concluziile raportului este că se impun schimbări, inclusiv transformarea școlilor cu probleme școlare în academii și reintroducerea clasamentelor.
De asemenea, se solicită înlocuirea programei școlare bazate pe competențe cu una bogată în cunoștințe și implementarea imediată a recomandărilor inspectoratului general școlar din Țara Galilor privind îmbunătățirea prezenței elevilor la ore.
„Țara Galilor are cele mai scăzute rezultate în domeniul educației din Regatul Unit – iar decalajul este prevăzut să crească. Acest lucru nu este inevitabil. Dar fără o reformă urgentă, elevii galezi vor fi lăsați în urma colegilor lor nu doar în Regatul Unit, ci la nivel global”,a declarat Ellie Craven, cercetător principal și autoare a raportului.
Un purtător de cuvânt al guvernului galez contrazice, însă, rezultatele studiului. „Nu recunoaștem aceste afirmații. Rezultatele noastre recente la GCSE și A-level arată îmbunătățiri în ceea ce privește performanța și rezultate record la clasele superioare, iar datele din evaluările personalizate arată progrese la elevii din ciclul primar”, a spus acesta, citat de ziarul englez.
„Sistemul de învățământ din Țara Galilor se îndreaptă în direcția corectă datorită sprijinului suplimentar pe care îl oferim școlilor, investițiilor continue și muncii asidue a personalului școlar”, a mai spus el.