Învățatul de acasă, treabă făcută pe sfert

Învățatul de acasă, treabă făcută pe sfert

Învățatul de acasă și lucrul la distanță sunt practicate pe internet cu podere de 26% în ansamblul populației de la noi, rezultă dintr-un studiu realizat de compania de cercetare de piață full-service Reveal Marketing Research (https://reveal.ro/), specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Studiul are ca obiect  „principalele activități ale oamenilor atunci când stau pe Internet, într-o săptămână obișnuită”. Intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interview), au răspuns 1017 persoane cu vârsta peste 18 ani, eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural.

Rețelele sociale, arma numărul unu de omorât timpul

Statul pe rețele sociale se dovedește activitatea de umplere cvasitotală a timpului, la toate categoriile de vârstă: 89% dintre tinerii profesioniști (oameni stăpâni pe educația, pe cartea și pe meseria lor), 82% dintre pensionari, 83% ponderea generală.

O treime dintre mileniali participă la cursuri online

În privința educației și formării, studiul îi indică pe mileniali (Generația Y, născuți din anii ‘80 până spre 2000) ca fiind cei mai activi prin platforme digitale: peste o treime dintre subiecții încadrați în această categorie participă la cursuri online plătite sau gratuite. La alte categorii de vârstă și statut social, interesul pentru învățătură și dezvoltare personală online este minim: 11% dintre familiile moderne, 5% dintre familiile tradiționale, 4% pensionari; doar persoanele mature fără partener ce mai arată interes pentru formare online: aproape un sfert dintre cei chestionați.

Informații din domeniile care-i pasionează caută pe internet cu precădere milenialii (1 din 4) și pensionarii (în proporție de 41%).

Învățatul de acasă, treabă făcută pe sfert

Muzica și filemele pe internet, preferatele tinerilor

Ponderea unor activități curente desfășurate online se manifestă astfel la diverse categorii:

  • lectură de site-uri de știri, reviste, ziare – 76% dintre pensionari, 60% dintre maturi fără partener
  • verificat și trimis e-mailuri – 83% dintre tinerii profesioniști
  • ascultat muzică – 69% dintre mileniali, 61% dintre tinerii profesioniști, 59% dintre familiile modern, 4 din 10 pensionari
  • vizionat filme, TV, canale de streaming video – 73% dintre tinerii profesioniști, 61% dintre mileniali, 39% dintre familiile tradiționale
  • plăți de facturi – 54% dintre pensionari, 52% dintre familiile moderne, 51% dintre maturii fară partener
  • operațiuni bancare – 45% dintre tinerii profesioniști, 48% dintre familiile moderne.