543 de milioane de euro pentru Programul național de reducere a abandonului școlar

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a făcut public faptul că, în 2020, a crescut îngrijorător rata abandonului școlar, peste 15% dintre elevii români renunțând la școală în primul an al pandemiei, când, pe lângă starea de urgență de două luni și jumătate, cursurile s-au desfășurat mai mult online, iar țara noastră (ca de altfel majoritatea statelor afectate de pandemie), în special în mediul rural, nu a fost pregătită pentru acest sistem. Ministru la mai menționat că, în mediul rural, rata de abandon școlar s-a ridicat la 26%.

Deși pandemia și necesitatea intrării școlilor în online a luat pe nepregătite majoritatea țărilor lumii, România este, din această perspectivă, pe ultimele locuri din Europa, a mai spus Cîmpeanu, care a adăugat că pentru anul viitor, România își propune o reducere la 9% a ratei abandonului școlar, iar pentru asta va folosi bani din PNRR. Este o țintă ambițioasă, dificil de atins, a avertizat însă ministrul.

Concret, într-o conferință de presă susținută la Palatul Victoria, oficialul de la Educație a anunțat că Guvernul a adoptat, la sfârșitul anului, Programul național de reducere a abandonului școlar, care va beneficia de o finanțare de 543 de milioane de euro. Acest program este o componentă nerambursabilă din Planul Național de Redresare și Reziliență. Peste 3.000 de școli, considerate cu risc mare de abandon școlar, vor primi bani pentru a reduce cât mai rapid posibil acest fenomen.

„Hotărârea de Guvern privind reducerea abandonului școlar adoptată astăzi vizează un obiectiv major al programului ‘România educată’ – reducerea abandonului școlar. În condițiile în care România și-a propus pentru anul 2020 atingerea unui prag maxim de 11,3% abandon școlar, prag pe care, din păcate, nu l-a atins, pentru că rata de părăsire a școlii în anul 2020 a fost de 15,6%, reducerea abandonului școlar este un element esențial, cu atât mai mult cu cât, urmare a crizei sanitare, acest fenomen de abandon școlar înregistrează tendințe de creștere, în loc să înregistreze, așa cum ne-am asumat, scăderi ale cifrelor, care sunt foarte mari și ne poziționează pe ultimele locuri din Europa, din această perspectivă”, a spus, potrivit un post tv de știri, Sorin Cîmpeanu, într-o conferință de presă la Palatul Victoria.

„Am trimis în această seară la Monitorul Oficial lista celor 3.235 de școli identificate ca fiind eligibile, în sensul în care au cel mai mare risc de abandon școlar. Din aceste 3.235 de școli, la începutul anului 2022 vor fi selectate cel puțin 2.500 de școli care se află în risc de abandon școlar cu gradul cel mai ridicat. Până în luna martie minim 750 de școli din aceste 2.500 vor trebui să primească deja finanțare și programul să fie demarat. Este vorba de un program integrat care asigură granturi în valoare de până la 200.000 de euro pentru fiecare din aceste școli. Este vorba de școli cu un număr redus de elevi, este vorba de școli din mediul rural (…) care vor beneficia de prioritate în acordarea acestor granturi”, a menționat ministrul educației, potrivit sursei citate.

Școlile din program vor putea acorda din aceste granturi sprijin material direct în beneficiul elevilor și al familiilor acestora, a mai menționat ministrul.

Distribuie acest articol!