La Şcoala Gimnazială Nr. 95, din sectorul 3 al Capitalei, elevi, profesori, oameni doar convenţional (şi neinspirat faţă de rolul în comunitate) numiţi personal nedidactic întâmpină cu pâine şi sare şi de-a dreptul cu efuziune oaspeţi, parteneri şi mai ales prieteni din Italia, Spania, Marea Britanie, Letonia, Grecia. Începe o nouă reuniune transnaţională din proiectul Erasmus+ intitulat „Booktrailer şi Storytelling: How to Teach and Learn Reading Appreciation”. Este un proiect de parteneriat strategic şi pentru dialog structurat, având ca obiectiv de bază formarea unor abilităţi de lectură, după cum subliniază, în calitate de coordonator, prof. Mihaela Bazarciuc, consilier şcolar, reliefând diversitatea mijloacelor de expresie asociate interdisciplinar de elevi şi de îndrumătorii lor: teatru (cu mici actori şi cu actori profesionişti, de păpuşi, chiar şi „de hârtie”), ritm şi muzică, desen, video, literatură memorialistică. Pe rând, în mai multe clase şi în sala de spectacole a şcolii, grupuri de elevi au prezentat diverse forme de păstrare şi de comunicare a câte ceva ce intră în categoria poveştilor româneşti, de la unele vechi şi tradiţionale la altele sugerate prin forme şi atitudini de ultimă oră. O scenetă inspirată din Fata babei şi fata moşului, interpretată de clasa a IV-a A, a fost urmată de o demonstraţie cu păpuşi a unor elevi recâştigaţi pentru şcoală şi învăţătură. Ritmuri şi imagini din şi despre România, pe fondul muzical asigurat de trupa Voltaj, şi-au găsit consonanţă în dansurile populare ale şcolarilor. Atelierul de lectură de la clasa a VIII-a a redeschis pagini din Bucureştiul de altădată. Ospeţii au fost încântaţi şi au prezentat informări asupra unor realizări proprii. Pe parcursul proiectului (2015-2017), fiecărei ţări îi vine rândul să fie gazdă.
Semnificaţiile şi beneficiile unui astfel de proiect sunt mult mai largi decât concretizările unor idei creative, semnalează prof. Lavinia Marcu, director al şcolii: „În acest fel se dezvoltă interesul copiilor, chiar iubirea faţă de carte, cunoaşterea interumană, apropierea între cadre didactice, între elevi, dincolo de distanţele geografice”. Este de remarcat că la punerea în operă a proiectului au participat toate clasele, de la pregătitoare la a VIII-a. Exact spus, participă pentru că nu este vorba despre ceva circumstanţial. Acţiunile dedicate lecturii şi conexiunilor ei au început în noiembrie anul trecut şi continuă, în şcoală şi în comunitatea locală, cu sprijinul părinţilor, al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti Sector 3, al primăriei sectorului. (F.A.)