
În accepţiunea proiectului de lege, manualul şcolar este un bun de interes public, principalul instrument de lucru al elevului şi reflectă lectura personalizată a programei, efectuată de echipele de autori, potrivit diverselor contexte de învăţare şi grupuri-ţintă.
Elaborarea manualelor şcolare se realizează de autori/grupuri de autori, în urma unor selecţii de manuscrise prin proceduri transparente, în vederea asigurării calităţii ştiinţifice. Selecţia va fi operată de grupuri de experţi ai Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare şi ai Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Ulterior, MEN va achiziţiona conceptul/conţinutul
manualului şcolar de la autori/grupuri de autori.
Elaborarea manualelor şcolare se realizează în oricare dintre următoarele situaţii:
- a) apariţia unor modificări la nivelul curriculumului naţional şi introducerea unor discipline/module de pregătire noi;
- b) aprobarea unor programe şcolare noi pentru anumite discipline/module de pregătire;
- c) existenţa unor discipline/module de pregătire fără manuale şcolare aprobate;
- d) efectuarea de modificări de minimum 25% la nivelul programelor şcolare pentru anumite discipline/module de pregătire.
Înainte de retipărire, fiecare manual va fi reevaluat de grupuri de experţi. Aceeaşi procedură de reevaluare este obligatorie anual şi pentru manualele în format pdf şi în varianta digitală interactivă.
Reamintim că, potrivit Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, Ministerul Educaţiei Naţionale are obligaţia de a asigura manuale şcolare în conformitate cu programele şcolare în vigoare atât pentru învăţământul de stat, cât şi pentru învăţământul particular obligatoriu acreditat/autorizat.
În urma consultării publice, Ministerul Educaţiei Naţionale va transmite spre aprobare Parlamentului României varianta finală a proiectului.
Biroul de Comunicare al MEN





