pag 13 susȘcoala Gimnazială Nr. 95, din strada Foișorului, în sectorul 3, își reafirmă vocația de nucleu al comunității, sub aspect educațional, moral, formativ, prin succesul de care se bucură în comunitate proiectul de parteneriat strategic și pentru dialog structurat cu titlul TIC în viața cotidiană și învățarea online în educația adulților/ICT in Daily Life and E-learning for Adult Education, derulat în perioada 2014-2016, prin programul Erasmus+, finanțat de Comisia Europeană. Este un proiect internațional, în care școala bucureșteană are ca parteneri instituțiile educaționale Sincan Halk Eğğitim Merkezi ve ASO, Ankara (Turcia) – coordonator, CEPER Fuensanta, Cordoba (Spania), Molkom Folkhögskola, Karlstadt (Suedia), Verein für Inklusion und Soziale Arbeit, Potsdam (Germania), Oslo Voksenopplaering Skullerud, Oslo (Norvegia), Stowarzyszenie Zalasowian, Zalasowa (Polonia). Reprezentanții tuturor s-au reunit în ambianța de emulație creativă a Școlii 95, aprofundând în notă aplicativă obiectivul general al proiectului, care este „lupta împotriva analfabetismului digital în rândul adulților și tinerilor din grupurile sociale vulnerabile, care nu știu să utilizeze tehnologia informației și comunicării în viața de zi cu zi”.

 În calitate de coordonator din partea română, prof. dr. Mihaela Bazarciuc, consilier școlar, evidențiază particularitatea reprezentată de fundamentarea pregătirii în domeniul TIC pe componenta psihologică, în sensul că beneficiarii au fost edificați asupra a ceea ce înseamnă crearea și punerea în valoare a unui brand personal. „Dacă tot stai pe Facebook, învață să-l folosești creator pentru tine! E cartea ta de vizită pe internet! Învață să-ți faci un site, să pui informații despre tine!” au fost îndemnați. Pot să profite de asta, să zicem, cei aflați în căutarea unui loc de muncă sau cei care sunt gata să-și valorifice produse create de ei ori competențe. Într-o piață concurențială a educației, se pot prezenta astfel școli, grădinițe, oferte de formare. Cine deține sau vizează poziții de management în unități de învățământ se poate instrui în achiziții publice. Fără a intra în detalii, enumerarea modulelor de curs și a tematicii fiecăruia poate da o imagine a cuprinderii, în sensul utilității practice: Construirea brandului personal – Ingredientele brandului personal, Construirea imaginii publice în spațiul virtual, Pregătirea interviului de angajare; Construirea spațiului virtual – Cum să construiești un blog, un site; Prezentările virtuale – Regulile unei comunicări vizuale eficiente, Elaborarea unui pliant, afiș, a unei cărți de vizită, Realizarea unei prezentări PowerPoint; Rețele de socializare – Prietenie, socializare, avantajele și dezavantajele socializării virtuale; Misterele spațiului virtual – Căutarea avansată de informații, Descărcarea de programe, filme/muzică/imagini, Utilizarea Google translate; Comerțul electronic – Achiziții de bunuri și servicii online (bilete, vouchere), Comenzi și plăți online cu cardul (utilități, facturi, taxe), Marketing și afaceri online; Navigarea pe Internet – Informare, job, plăți, sesizări și plângeri referitoare la securitate în mediul electronic; Prețuiește-ți timpul! – Facilitarea accesului la documente între mai mulți utilizatori (Google docs, Dropbox), Instrumente utile în managementul timpului (Google Calendar).
Cu o astfel de ofertă, întregind un prestigiu acumulat, școala a atras oameni din cartier, mari și mici, de condiții dintre cele mai diverse. Școala Gimnazială Nr. 95 deține o tradiție consolidată, fiind fondată în 1939, cunoscută și sub numele de Școala Regală. Prof. Lavinia Marcu, directorul școlii, subliniază valoarea colectivului de cadre didactice, colaborarea permanentă cu asociația de părinți, precum și susținerea administrației publice locale, totul conducând spre performanță mereu confirmată. (F.A.)

Distribuie acest articol!