La Universitatea Politehnica Timișoara se lansează, în premieră la noi în țară, un program de studii de licență în domeniul roboticii, în sistem dual, care a fost autorizat deja de Agenția Română pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior. Sistemul dual de educație în domeniul roboticii prevede ca 50% din activitățile didactice să se desfășoare în universitate – cursuri, iar restul de 50% să se desfășoare în companie – laboratoare, seminarii, proiecte, practică.
Astfel, potrivit unui comunicat de presă transmis transmis de instituția de învățământ, sesiunea de admitere din toamnă, care se va desfășura între 22 august și 10 septembrie, include programul de studii „Robotica”, la care sunt disponibile 25 de locuri.
„Programul de studii universitare în sistem dual reprezintă o formă de învățământ inovatoare care combină cunoștințele teoretice dobândite în cadrul universității cu experiența practică obținută prin parteneriate cu companii din diverse industrii. Această abordare oferă studenților oportunitatea de a-și dezvolta abilitățile profesionale încă din timpul studiilor și de a facilita tranziția de la educație la piața muncii” menționează sursa citată.
Programul, potrivit aceluiași comunicat, este organizat în parteneriat cu cinci companii multinaționale, toți studenții beneficiind de bursă pe tot parcursul studiilor.
„Acest program oferă o combinație ideală de teorie și practică, asigurând studenților o educație completă și adaptată cerințelor actuale ale pieței muncii, precum și acces la cele mai moderne tehnologii. Universitatea Politehnica Timișoara se poziționează, astfel, ca un lider în inovația educațională, adaptându-se continuu la noile tehnologii și cerințele dinamice ale pieței forței de muncă a viitorului. Prin implementarea unor programe de studii moderne și colaborări strânse cu industria, UPT oferă studenților oportunitatea de a dobândi competențele necesare pentru a excela în carierele lor”, afirmă, citat în comunicatul de presă, spune, potrivit sursei citate, rectorul UPT, Florin Drăgan.