Părinții sunt în cea mai mare măsură pentru începerea anului școlar în școală; sau, mă rog, părinții participanți la studiul „Back to School Post-Covid”, realizat de Ministerul Educației și Cercetării (prin Unitatea de Cercetare în Educație din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație) și agenția de cercetare de piață MKOR Consulting în perioada 26 iulie-3 august 2020.
Părinții respondenți (un eșantion de 1.067 de persoane) se pronunță în proporție de 55% pentru „reluarea complete a cursurilor față-în-față (sic!)”, în proporție de 31% „preferă alternarea cursurilor față-în-față (sic!) cu cele la distanță”, în proporție de 14% „preferă continuarea cursurilor la distanță”.
Activitatea numită de autorii studiului „față-în-față”, identificată cu cea desfășurată în clasă (față în față îi aduce pe participanți și forma online), este indicată ca preferată pentru preșcolari și elevi de liceu. Motivele principale de îngrijorare față de această formă se referă la neatenția copiilor la regulile de distanțare fizică și de igienă și la trimiterea la școală a unor copii chiar dacă prezintă simptome.
Activitatea în alternanță este preferată pentru elevii de gimnaziu și de liceu, după mediul de rezidență, din orașe mari și foarte mari.
Activitatea exclusiv online rezultă ca preferată pentru gimnaziu și pentru „clasele mai mici” (?!) Motivele de reticență față de această formă indicate în principal sunt lipsa socializării (65%), timpul prelungit petrecut în fața calculatorului (58%). Consecințele indicate dominant sunt dificultatea asimilării informațiilor predate (62%), lipsa concentrării (54%), lipsa unui program clar și a unei anumite rutine de învățare (52%).
Din perspectiva observatorului exterior al studiului și al rezultatele lui, e de constatat lipsa înregistrării vreunei reacții având în vedere că „alternarea cursurilor față-în-față cu cele la distanță” înseamnă forma de învățământ cu frecvență redusă (FR), iar „cursuri la distanță” înseamnă, cum îi spune și numele, forma de învățământ la distanță (ID), aplicate unor elevi înscriși la cursuri de zi.