Metode inovative de predare pentru profesorii din liceele tehnice

Foto: TenarisSilcotub

Profesori de la licee tehnice din Zalău, Jibou, Șimleu Silvaniei, Călărași, Câmpina au urmat în anul școlar 2020-2021 programul de formare profesională Tech Teach League, propus și finanțat de compania TenarisSilcotub (parte a grupului Tenaris), cel mai important producător român de țevi fără sudură de diametre mici și implementat de organizație neguvernamentală Școala de Valori, specializată în educație, cu experiență de peste 10 ani în domeniu.

Profesorii participanți (în număr de 23) au urmat „un program dedicat lor, conceput pentru a-i susține în managementul schimbării, gestionarea eficientă a suitei Google și Microsoft, înțelegerea specificului generațiilor și a diferențelor dintre acestea. Observarea la clasă a fost un exercițiu relevant pentru participanți care, pe baza unor observații constructive, au contribuit la schimbarea structurii orelor online și nu numai”. În ateliere lunare organizate de Școala de Valori, „au înțeles și utilizat avantajele lucrului în echipă în clasă cu elevii, în cancelarie cu colegii și în întreaga școală cu toate părțile implicate pentru o performanță mai bună la toate nivelurile. Ei au deprins și aprofundat metode de învățare adecvate elevilor din secolul XXI, care au ca țintă directă atenția și implicarea activă a elevilor în actul educațional, astfel încât, la absolvire, aceștia să aibă competențe potrivite pentru piața forței de muncă”.

Cadrele didactice, subliniază organizatorii, „au apreciat că cele mai folositoare aspecte învățate în cadrul acestui proiect au fost utilizarea platformelor și facilităților digitale, activitățile de învățare în echipă și colaborarea cu ceilalți, a oferi și primi feedback, a construi o dezbatere și a corela teoria cu exemple cotidiene sau prin intermediul studiilor de caz”.

La absolvire, prof. Camelia Bîrsan, de la Colegiul Tehnic Iuliu Maniu din Șimleul Silvaniei, apreciază: „Cred că orice cadru didactic, la un moment dat, după ce finalizează formarea inițială, are nevoie de astfel de cursuri, o adaptare la ceea ce este nou și la ceea ce deja știam. Această formare a venit la momentul potrivit, mai ales pentru competențele digitale și mediul online, majoritatea dintre noi neavând o formare în acest sens. Am rămas cu foarte multe informații de la acest curs și ceea ce voi duce mai departe va fi să le ofer elevilor, pe lângă învățarea clasică, o meta-învățare, prin care să duc la un alt nivel tot ceea ce am făcut până în prezent”.

Prof. Sandor Csatlos, de la Liceul Tehnologic Octavian Goga din Jibou: „Vremurile se schimbă și, odată cu vremurile, se schimbă și generațiile de elevi. Noi trebuie să stăpânim foarte bine didactica, pedagogia, metodele moderne și clasice de predare, astfel încât să descoperim pasiunile și calitățile fiecărui elev. Elementul care m-a surprins a fost abordarea temelor propuse, respectiv faptul că ne-a făcut să căutăm valoarea în fiecare elev și să îi facem și pe ei să înțeleagă acea valoare și să-l ajutăm să-și dezvolte pasiunile și competențele”.

Codruța Hodrea, manager relații cu comunitatea TenarisSilcotub: „Schimbarea, impactul și îmbunătățirea rezultatelor educației tehnice se pot obține doar prin acțiuni axate pe patru linii definitorii ale sistemului de educație: elevi, cadre didactice, curriculum și dotări educaționale. Programul Tech Teach League a fost creat pentru o cadrele didactice din liceele tehnice partenere din comunitățile noastre, cu scopul de a-i sprijini în procesul de predare online și de a le oferi perspective noi asupra abordării tematicilor la clasă și a relației cu elevii”.

La întâlnirea de feedback desfășurată la TenarisUniversity de la sediul TenarisSilcotub, „participanții au confirmat calitatea sesiunilor de instruire și profesionalismul trainerilor, iar echipa de cadre didactice participante și-a asumat misiunea de a aplica la clasă cât mai multe din tehnicile și noțiunile dobândite, odată cu începerea noului an școlar”.

Distribuie acest articol!