Ligia Deca: „Trebuie îndeplinite trei condiţii de bază pentru digitalizarea întregului sistem de Educaţie”Forma finală a proiectului „România Educată”, care va fi lansată în scurt timp, după o serie de discuţii la nivel politic, are o secţiune dedicată exclusiv digitalizării, a delarat, marți seara, consilierul prezidențial, Ligia Deca și a subliniat că aproximativ o treime din fondurile din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă direcţionate către „România Educată” vizează digitalizarea.

„Această secţiune se bazează pe prevederile Legii Educaţiei, care, încă, unele dintre ele mai trebuie aprofundate şi puse în practică. Însă, în acelaşi timp, include şi măsurile iniţiale care se aflau în raportul pus în dezbatere publică, elemente din Strategia Smart Edu realizată de către Ministerul Educaţiei, care şi ea, la rândul său, se află într-o etapă de consultare, încorporând, practic, lecţiile pe care pandemia ne-a învăţat, într-un fel, să le învăţăm în ultimul an şi jumătate. Această secţiune include şi preia elemente din Planul de Acţiune pentru Educaţie Digitală 2021-2027 al Comisiei Europene”, a afirmat Deca, potrivit Hotnews.

Deca a mai precizat că, în această vară, se vor purta discuţii politice mediate de preşedintele Iohannis.

De asemenea, consilierul prezidențial a mai spus că trebuie îndeplinite trei condiţii de bază pentru digitalizarea întregului sistem de Educaţie: acces în toate şcolile la o reţea de internet de mare viteză; existenţa unui laborator de informatică funcţional în fiecare unitate de învăţământ și  cadre didactice alfabetizate digital.

„Prima condiţie ar fi accesul la reţea de internet de mare viteză pentru toate şcolile din România, din toate localităţile, o a doua condiţie ar fi existenţa unui laborator de informatică funcţional în care să existe suficiente resurse hardware, dar şi acces la resurse soft şi, în acelaşi timp, avem nevoie de existenţa unei mase critice de cadre didactice alfabetizate digital în fiecare unitate şcolară, în aşa fel încât aceste resurse atât de conectare, cât şi resurse fizice de tip laborator sau alte tipuri de resurse să poată să îşi atingă scopul, adică să asigure formarea elevilor şi, în acelaşi timp, să facă din procesul educaţional unul modern”, a mai declarat Ligia Deca.

Distribuie acest articol!