14 jos-1Obişnuiţi ca în fiecare primăvară să viseze la cadourile Iepuraşului de Paşte, preşcolarii din Grădiniţa Nr. 230, sector 6, au hotărât, împreună cu educatoarele care îşi desfăşoară activitatea didactică în această instituţie, ca anul acesta să fie ei cei care-i vor face o surpriză Iepuraşului. Această surpriză se va concretiza printr-o expoziţie de lucrări, deoarece odată cu venirea primăverii „micile ateliere ale hărniciei” se întrec între ele în a realiza machete şi lucrări cât mai frumoase. În sălile de grupă se organizează un mediu primitor, stimulativ pentru copii. Spaţiul „comunică” cu preşcolarii, oferindu-i acestuia posibilitatea de a se desfăşura `n cele mai bune condiţii. Un rol deosebit îl au însă materialele folosite, care sunt variate, viu colorate, special alese pentru a trezi interesul copiilor. Rezultatele sunt pe măsura aşteptărilor. Chiar şi cei mai mici dintre ei lipesc abţibilduri pe ouăle proaspăt vopsite cu acuarelă, cântând în acelaşi timp frumoase cântece de primăvară.

Expoziţia din anul acesta îşi propune cunoaşterea de către copii a tradiţiilor specifice Sărbătorilor de Paşte din diferite regiuni ale ţării, stimularea potenţialului creativ al copiilor şi încurajarea afirmării capacităţilor creative ale cadrelor didactice `n domeniul artistico-plastic.
Trecând la grupele mai mari, admirăm felicitări confecţionate cu multă dragoste la orele de activităţi practice. Lucrările sunt realizate prin îmbinarea de tehnici diferite, şi anume decuparea, mototolirea şi lipirea de hârtie glasse combinată cu materialele din natură, crenguţe, frunze, pietricele, seminţe, materiale textile.
Copiii şi-au exprimat prin desene variate sentimente. Unii au încondeiat ouă pe care le-au aşezat `n coşuri cu iarbă din hârtie creponată, alţii au împletit coşuri din firicele de răchită, alţii au pictat şi au colorat chipul Mântuitorului. Expoziţia ne-a întărit ideea că nu trebuie să renunţăm niciodată la manifestările prilejuite de sărbătorile creştine.
Activitatea a mers pe atingerea unei sfere mai extinse de obiective, pornind de la cele cognitive: stimularea imagi­naţiei, a creativi­tăţii copilului, apoi la cele ce ţin de activitatea practică: manipularea materialelor, recunoaş­te­rea acestora, folosirea lor în lucrări cât mai variate, aprecierea frumosului şi a propriei munci, şi chiar până la obiectivele ce ţin de latura morală: înţelegerea semnifica­ţiei de „faptă bună”, descoperirea senti­mentelor generate de actul „dăruirii”. Astfel, capătă contur organizarea unei miniexpoziţii având ca temă Paştele. Întreaga grădiniţă răsună de glasul cristalin al preşcolarilor, fredonând cântece care le aduc aminte de frumuseţea acestui anotimp, dar şi de mult-aşteptata întâlnire cu Sfânta Sărbătoare de Paşte. Copiii cunosc faptul că Învierea reprezintă eterna legătură dintre viată şi moarte, că frumuseţea naturii renaşte în fiecare primă­vară, când se reia ciclul vieţii. Legat de simbolul ouălor roşii, copiii cunosc faptul că însuşi oul este purtător de viaţă şi simbol al purificării şi veşniciei.
Peste 160 de preşcolari şi-au exprimat prin intermediul desenelor bucuria reînvierii Domnului nostru Iisus Hristos. Sărbătorile pascale au în viaţa micuţilor noştri o însemnătate deosebită. Prin multitudinea lucrărilor expuse copiii sunt îndemnaţi să trăiască ceea ce o singură dată pe an ne e dat să trăim, şi anume bucuria reînvierii Mântuitorului.
Ne dorim ca Iepuraşul să nu ne ocolească nici anul acesta, căci îl aşteptăm cu nerăbdare să aducă multă sănătate, bucurie şi lumină în suflet atât pentru cei mici, cât şi pentru cei mari. Vă aşteptăm, dragi cititori şi dragi colege, să veniţi `n grădiniţa noastră, unde puteţi admira munca celor mici, dar şi a celor mari. Un Paşte Fericit!
Prof. înv. preşc. Iolanda POP,
Grădiniţa Nr. 230, Bucureşti
 

Distribuie acest articol!