Bicicleta, soluție de vacanță

FLORIN ANTONESCU

Venind vacanța, bicicleta poate fi o soluție de umplere a timpului. Se și închiriază. Asociația Green Revolution, prima organizație neguvernamentală de ecologie urbană din România și Raiffeisen Bank au deschis centre pentru așa ceva: I’Velo Relax. În București sunt în Herăstrău, la stația de metrou Aviatorilor și la Arcul de Triumf; e una și în Constanța. Treptat, se deschid centre de închiriat biciclete și la Alba Iulia, Oradea, Brașov, Sibiu, Iași. Costă 6 lei – pentru o oră, 10 lei – două ore, 14 lei – trei ore, 18 lei – patru ore, 30 lei – 24 ore (luni-joi), gratuit – pentru pensionari. Sunt și abonamente, cu 49 lei pe o lună și 149 lei pe un an.

Respectarea regulior preventive ține de educație și e de la sine înțeleasă: închirierea bicicletelor cu aplicația I’Velo, păstrarea distanței de 1,5 m față de persoana din față, dezinfectarea constantă a mâinilor, plata cu cardul.

Spune Raluca Fișer, președintele Asociației Green Revolution: „Noi ne continuăm misiunea de a promova mersul pe bicicletă ca mijloc de transport sănătos. Sperăm să convingem și în 2020 cât mai multe persoane că bicicleta este utilitară, rapidă, accesibilă, dar și un mijloc de relaxare, vital într-o capitală europeană. Bicicleta este o soluție pentru diminuarea impactului uman asupra climei și o tranzitie către un mediu mai curat și o societate mai sănătoasă”.

Continuă ideea Corina Vasile, director de comunicare la Raiffeisen Bank România: „Cu toții ne dorim să trăim într-un mediu sănătos și sigur și credem că doar nouă ne stă în putere să îl creăm. De peste 10 ani încercăm, prin programele derulate cu Asociația Green Revolution, să contribuim la orașe mai curate și mai prietenoase cu locuitorii săi. Știm că 1,7 milioane de oameni au folosit bicicletele I’Velo în ultimii 10 ani și ne dorim ca numărul lor să crească tot mai mult. Transportul alternativ a devenit de mult timp o nevoie la nivel de societate”.

Că mersul cu bicicleta ține inclusiv de educație și e de susținut pornind de la cercetare o dovedește inițiativa Asociației Green Revolution și a Raiffeisen Bank de a comanda un studiu național, realizat de compania Ipsos România. A reieșit că înaintea stării de urgență, 20% dintre respondenți foloseau frecvent bicicleta ca mijloc de transport, iar după, 33% au declarat că vor recurge la ea. Utilizatori ocazionali, înainte s-au declarant 23%, cu promisiunea reieșită că după vor fi numai 12%. Scădererea recursului frecvent la transport public a rezultat a fi, cel puțin ca intenție, de la 42% la 35%. Sondajul a fost făcut cât încă era stare de urgență.