Ministrul Educației, Ligia Deca a solicitat ca începând cu anul 2025, în chestionarul de bază al testelor PISA, să fie inclusă și zona de tehnologia informației și comunicațiilor, deoarece, a motivate aceasta, trebuie să fie înțeleasă mai bine performanța elevilor în privința acestui tip de competențe.
„Ultimul raport de literație digitală din luna mai anul aceasta spunea că în intervalul de vârstă 6-8 ani nivelul înalt funcțional al literației digitale este de doar 25%. Deci, pe cifrele de acum, acesta este procentul pe care sperăm că vom educa viitorii specialiști în IT&C. Ne dorim să avem date și mai bune și atunci pentru PISA 2025 anunț acum în premieră că am avut în vedere și am solicitat ca în chestionarul de bază pentru studenți să acoperim și zona de TIC, pentru a înțelege mai bine performanța elevilor, apropo de competențe”, a spus Ligia Deca, potrivit Digi24.
Ministrul Edcuației a făcut acest anunț în cadrul evenimetului „România Digitală, România Liberală”, organizat de PNL, potrivit Agerpres. Aminitind că, în timpul pandemiei, școala online a căpătat o altă amploare, Deca a ținut să precizeze că, pentru ca școala să fie un vector de mobilitate digitală și socială trebuie să existe condiții minimale de conectare la internet, precum și dispozitive și cadre didactice care să poată forma elevi, în acest cadru. „Pentru a putea avea un învățământ online sau chiar hibrid de calitate, avem nevoie de trei lucruri: acces la internet, dispozitive și în școală și competențe digitale într-o masă critică la nivelul corpului profesoral. Pandemia ne-a adus mai aproape de acest deziderat, dar nu l-am atins încă. Deci, dacă vom dori ca școala să fie un vector de mobilitate digitală și socială, atunci trebuie ca fiecare școală să aibă aceste condiții minimale: conectare la internet, dispozitive, laboratoare sau alte tipuri de dispozitive și un grup de cadre didactice care să poată forma elevii și alte cadre didactice cu competențe minimale și eu cred că, dacă ar fi să prioritizăm, împreună cu platformele naționale care să poată asigura coordonarea unei astfel de rețele, acolo trebuie să investim, încă avem zone gri, apropo de acces. Încă avem probleme cu dispozitivele, care, după ce au fost achiziționate în vremea pandemiei, au și ele nevoie de mentenanță, de reînnoirea abonamentelor de acces la internet”, a mai spus ministrul Educației, în cadrul evenimentului amintit.