
Cadrele didactice implicate au participat mai întâi la un curs on-line (instruire pe tema Săptămânii), apoi au trecut la treabă. La clasa a IV-a C (prof. Gherman Roxana), elevii au vizionat filmul „Exploatarea prin muncă“, au discutat despre acesta, au realizat desene și postere pentru expoziție. Elevii clasei a IV-a B (prof. Țugui Magdalena) au dezbătut tema „Banul muncit, nu cerșit“ și au scos în evidență cât de vulnerabili pot fi copiii trimiși la cerșit, exploatați și influențați negativ de adulții-traficanți. Desenele și posterele copiilor sunt grăitoare. La clasa a V-a B, sub îndrumarea consilierului școlar, prof. psihopedagog Anechiforesei Lăcrămioara, elevii s-au familiarizat cu termenii (exploatare, trafic de persoane, victimă) și au făcut o listă cu pașii pe care trebuie să-i urmeze pentru a nu cădea în capcana vreunui traficant. Elevii clasei a VI-a A (prof. Axinia Maria) au creat un slogan propriu („Respectă demnitatea umană, libertatea este dreptul fiecărui om“). După vizionarea filmului documentar ,,Cunoaște-ți drepturile, respectă-ți obligațiile“, ei au discutat despre pericolul exploatării prin muncă, despre naivitatea unor tineri și despre cum îi putem ajuta pe cei influențabili. La clasa a VII-a A (prof. Grigorescu Georgeta) a fost organizat un focus grup axat pe analize, diseminări și discuții pe tema riscului de victimizare pe linia traficului de minori. S-au explicat termenii ,,victimă“, ,,trafic de persoane“, „exploatarea unei persoane“, ,,traficant de carne vie“. Pentru conștientizarea pericolului generat de formele variate ale traficului de persoane, a fost proiectat filmul ,,Speranțe la vânzare“, identificându-se modalități de prevenire și soluții de combatere a traficului de persoane. Feedback-ul activităților s-a făcut prin realizarea mai multor postere, desene, referate și afișe pe tema traficului de persoane și luptei pentru respectarea libertății fiecărei ființe umane. Sloganul clasei a fost „Luptăm împreună pentru ca fiecare om să fie liber“.
Elena-Gabriela FILIP, consilier educativ





