Un program zilnic pentru sănătate mintală în condiții de criză

7

FLORIN ANTONESCU

Cum să-ți organizezi un program zilnic în condițiile actualelor constrângeri, încât nici să nu fii copleșit de cine știe ce gânduri, nici să nu te risipești în treburi fără rost?

Răspunde Chantelle Booysen, activistă pentru sănătatea mintală la nivel global și antreprenor cu impact social, inițiatoarea expoziției itinerante de artă Creator of Empathy & Hope Project/„Creator de empatie și speranță”. Sugestiile ei, fundamentate pe ideea că „sănătatea mintală este primul lucru care ne ajută să rezistăm și să supraviețuim crizei”, se găsesc reunite cu titlul Coronavirusul și sănătatea mintală: starea noastră de bine poate însemna supraviețuirea altcuiva”, sub egida UNICEF.

Pentru a limita simptomele extreme care vă pot afecta sănătatea mintală, sunt anumite lucruri pe care le puteți face în fiecare zi:

● Respectați o rutină zilnică. Treziți-vă dimineața, faceți duș și îmbrăcați-vă ca și cum ar trebui să ieșiți din casă

● Faceți-vă patul și faceți curățenie în casă

● Faceți exerciții de întindere și sport

● Dacă sunteți sub tratament, aveți grijă să vă luați medicamentele și păstrați legătura cu medicul

● Mâncați suficient de sănătos și încercați să consumați multe legume și fructe în fiecare zi

● Dacă munciți de acasă, mențineți curat spațiul în care lucrați

● Practicați respirația profundă și meditația

● Reduceți consumul de cofeină, întrucât sporește nivelul anxietății

● Comunicați prin aplicații video online cu prietenii și familia

● Deconectați-vă periodic de la rețelele de socializare pe parcursul zilei

● Dacă traversați o perioadă dificilă, luați legătura online cu un psiholog

● Citiți și distribuiți știri și postări pozitive și umanitare