Un fost ministru al educației cere prelungirea anului școlar

Elevii noștri își continuă naveta între școală și vacanță. La două săptămâni după vacanța de Crăciun și de Anul Nou, au mai avut o vacanță cu ocazia sărbătorii naționale de la 24 ianuarie. În prezent, mai merg vreo săptămână și jumătate la școală și apoi iar intră în vacanță; sigur, nu toți elevii, însă de luat vacanță, unii tot iau, din 6 februarie, pentru că așa le permite structura anului școlar în curs: vacanță la alegere, mobilă, flotantă etc., după decizia fiecărui inspectorat școlar. E ceva și mai și decât văzusem până acum că se perpetuează de mai mulți ani școlari încoace, de când prima zi de școală, de revenire a elevilor în clase, este plimbată de colo colo prin luna septembrie.

În calitate de fost ministru al educației, Daniel Funeriu apreciază într-o dezbatere televizată (http://stiri.tvr.ro/din-nou-la–coala–pentru-pu–in-timp–in-februarie–va-fi-din-nou-vacan–a–exper–ii-spun-ca-elevii-din-romania-petrec-prea-putine-zile-la–coala-in-compara–ie-cu-elevii-din-alte–ari-europene_923354.html#view) că împărțirea perioadelor de vacanță și de zile libere pe parcursul anului școlar este mai puțin importantă în raport cu timpul efectiv de mers la școală al elevului: „Singurul lucru care ar produce un efect pentru copii ar fi să prelungim anul școlar. România are cel mai scurt an școlar, cel mai mic număr de ore pe care copiii îl petrec în școală. Un elev german care termină 12 clase va fi petrecut în școală 2 ani și jumătate mai mult decât un copil român care termină 12 clase și de aici vine impresia tuturor părinților că programa este încărcată.”

Distribuie acest articol!