Toți elevii testați standardizat digital

Testarea standardizată digitală după model Brio® la nivelul unui întreg municipiu este realizată în premieră la Tulcea, la inițiativa Inspectoratului Școlar Județean Tulcea, cu sprijinul Primăriei Municipiului Tulcea.

Testarea inițială este efectuată în 21 de școli, cu participarea a 9.400 de elevi din învățământul primar, gimnazial, profesional și liceal. Se aplică aproximativ 18.800 de teste, câte două pentru fiecare elev, în funcție de nivelul de școlarizare, la limba și literatura română și la matematică sau istorie (pentru filiera umanistă).

Viorica Pavel, inspector școlar general al județului Tulcea: „Cred că un parteneriat puternic între școli, inspectorat și municipalitate poate aduce o schimbare substanțială și benefică pentru elevii municipiului Tulcea, acesta fiind și motivul pentru care am decis să demarăm împreună proiectul de testare standardizată inițială. Vrem să aflăm care sunt problemele de la nivel local, folosind date concludente pe baza cărora să construim soluții și politici potrivite pentru comunitatea noastră. Această acțiune comună este menită să furnizeze date pe care le avem, de obicei, doar în perioada evaluării naționale sau a bacalaureatului și care indică «starea națiunii», adică nivelul real de pregătire al fiecărui elev.”

Ștefan Ilie, primarul municipiului Tulcea: „Ca să știm ce trebuie să reparăm, trebuie să știm cum stăm. Acesta este principiul după care m-am ghidat în toate domeniile în care m-am implicat în viața municipiului. Educația elevilor trebuie să fie prioritară pentru toate autoritățile, deoarece viitorul, în care ne punem cele mai multe speranțe, nu are nicio șansă dacă nivelul educațional al copiilor noștri va fi unul scăzut. E datoria noastră, a autorităților locale, să fim sprijin pentru toți cei implicați în actul educațional cu instrumente care să le simplifice munca, dar și prin construcția unui mediu școlar prietenos, în care actorii actului educațional, în egală măsură profesorii, părinții și copiii, să se poată concentra pe achizițiile educaționale.”

Testare în sprijinul profesorilor

Inițiatorii testării subliniază că „elevii au oportunitatea de a primi un feedback consistent, în timp real, care poate fi transpus în acțiuni remediale, direcționate spre nevoile individuale identificate. Pentru profesori, testele standardizate reprezintă un instrument extern validat, care poate susține evaluarea proprie și, mai mult, un sprijin în pregătirea fișelor de progres individual pentru fiecare copil, necesare conform noului Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP). Nu în ultimul rând, părinții vor avea acces la feedback pe rezultatele reale ale învățării, inclusiv la o monitorizare a progresului școlar.

În funcție de scorul obținut de elevi la aceste teste, Brio® va realiza o analiză a rezultatelor care va fundamenta o serie de soluții și programe individualizate de învățare, atât la nivelul fiecărui elev, cât și la nivel de școală sau municipiu.

Astfel, scorurile sub 40 descriu o zonă de risc masiv pentru elevii respectivi: risc de abandon școlar, risc de nepromovare, risc de a nu putea promova examenele (evaluare națională sau bacalaureat) sau în risc de a nu putea înțelege componente ulterioare ale materiei. Scorurile între 40 și 75 descriu o zonă de funcționalitate limitată: elevii reușesc să opereze cu noțiunile cuprinse în materie și reușesc să rezolve probleme fundamentale, fără însă a avea fluența și familiaritatea necesare pentru a putea fi siguri că performanța aceasta este constantă. Scorurile între 75 și 95 descriu o zonă de funcționalitate bună: elevii sunt familiari și fluenți cu materia și rezolvă cu relativă lejeritate probleme, chiar de complexitate mai ridicată.  Scorurile peste 95 descriu o zonă de excelență: elevii sunt nu doar în elementul lor în respectiva materie, ci manifestă și elemente de creativitate individuală, abordând inclusiv probleme nefamiliare și complexe, cu potențial mare de performanță superioară”.

 

 

 

Distribuie acest articol!