Tinerii de 18-24 ani, optimiști în perspectiva noului an

Tinerii cu vârste între 18 și 24 ani (în proporție de 43%) și persoanele mature, de peste 55 ani (în proporție de 45%), reprezintă categoriile de populație care se declară în cea mai mare măsură optimiste în perspectiva așteptărilor și speranțelor în noul an, conform unei noi ediții a studiului reprezentativ la nivel național elaborate de Reveal Marketing Research, constituind studiul nr. 145 din cadrul Reveal Market Resources. Studiul arată că femeile sunt mai optimiste (37%) decât bărbații (30%).

Comparativ cu ediția precedent a studiului, optimismul respondenților este în declin: doar 34% cred că îi așteaptă o viață mai bună în 2024, comparativ cu 48%, în 2022 pentru 2023.

47% dintre cei chestionați „nu adoptă nici o perspectivă optimistă, nici una pesimistă în privința anului 2024”; în același timp, „34% dintre respondenți și-au manifestat optimismul, iar 19% pesimismul privind noul an”.

Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research: „Comparativ cu studiul similar desfășurat în urmă cu un an, observăm că optimismul pronunțat al românilor înregistrează o scădere semnificativă de la 48% pentru 2023, la 34% pentru 2024. Dacă începutul lui 2023 a venit pe fondul redobândirii libertăților după perioadele de restricții impuse de pandemie, începutul lui 2024 a venit pe un fondul incertitudinilor și schimbărilor socio-economice. În acest context, era de așteptat ca românii să fie mai degrabă în expectativă, această neutralitate putând reprezenta și un apel la prudență și adaptabilitate, elemente esențiale în fața unui viitor incert.”

Sfera profesională, cele mai mici motive de satisfacție

Tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 ani formează categoria care exprimă cel mai mare optimism referitor la îmbunătățirea situației financiare personale: pondere 53%.

Cele mai mari motive de pesimism, la nivelul tuturor participanților la sondaj, rezultă a fi legate de diminuarea nivelului de corupție (64%), scăderea inflației (51%) și îmbunătățirea situației economice a țării (50%), „percepute ca obiective greu sau chiar imposibil de realizat în următoarele 12 luni”.

Intențiile din sfera personală și de familie pentru 2024 sunt exprimate cu următoarele ponderi de către cei chestionați: 13% intenționează să se căsătorească sau să se logodească, 32% nu au astfel de planuri, în special cei cu vârste între 45 și 55 ani (46%) și tinerii între 18 și 24 de ani (43%), 10% intenționează să aibă un copil, cel mai mult, cei cu vârste între 35 și 44 de ani (17%).

Privitor la carieră și profesie, 27% doresc un nou angajator, în special persoanele de 44-55 ani, iar 13% doresc să își deschidă o afacere, în special tinerii de 25-34 ani (28%).

Sfera profesională oferă cele mai mici scoruri de satisfacție: declararea insatisfacției privind locul de muncă – 51%), situația financiară prezentă – 46%, cele mai nemulțumite de situația financiară fiind persoanele mature peste 55 ani – 34%.

Cei care intenționează să își schimbe domiciliul au în vedere schimbarea în aceeași localitate (11%), în altă localitate din țară (10%), în străinătate (4%).

Dezvoltare personală și fitness

Dorințele cel mai des exprimate de către subiecții sondajului pentru noul an sunt să călătorească mai mult (34%), să își petreacă mai mult timp cu familia (32%), să mănânce mai sănătos (27%).

Nevoia de a petrece mai mult timp alături de familie este mai importantă pentru persoanele care au copii (42% vs. 23% în cazul celor fără copii), iar pentru cei cu vârste de 44-55 ani, dorința de a călători mai mult (47% vs. 34% total eșantion).

Tinerii de 25-34 ani își doresc în mai mare măsură să participe la cursuri de dezvoltare personală (23% vs. 11% total eșantion), iar reprezentanții generației Z (19-24 ani), să meargă la sala de fitness (19% vs. 12% total eșantion)/

Reveal Marketing Research reamintește că „este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 15 ani companii din România și Europa.

Reveal Market Resources, studiul nr. 145: Reveal Market Resources este un hub de date ce cuprinde studii gratuite date publicității, cu scopul de a susține piața de marketing și comunicare din România.

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online în perioada 11-16.12.2023 pe un eșantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1015 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%”.

Distribuie acest articol!