Tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani formează segmentul de populație care, la un moment dat, a încercat deconectarea pentru o perioadă de la mediul online și tehnologie, potrivit celui mai recent studiu realizat de compania de cercetare Reveal Marketing Research: ei reprezintă 47% din subiecții studiului, ponderea de ansamblu fiind de 32%.
Studiul a fost realizat online în perioada 24.10-28.10.2024 pe un eșantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eșantionului a fost de 1005 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.
Din datele studiului reținem:
Principalele motive de „deconectare” sunt reducerea stresului (50%), eliminarea distragerilor (44%) și protejarea vieții private (14%).
61% dintre respondenți consideră că brandurile pe care le urmăresc și le apreciază ar trebui să promoveze mai multe momente de „deconectare”.
1 din 3 respondenți ar fi atrași în mare și foarte mare măsură de un brand care promovează momente de „deconectare”, cum ar fi inițiativele de „detox digital”.
43% dintre cei chestionați își doresc în mare și în foarte mare măsură mai mult timp pentru activități offline, în special cei între 25-34 ani (49%).
Majoritatea celor care au optat pentru un „detox digital” au luat o pauză de la mediul online și tehnologie pentru o durată de câteva zile (62%), în timp ce 20% au ales să se deconecteze pentru câteva săptămâni.
Referitor la impactul perceput asupra bunăstării, 66% dintre respondenți au raportat o influență pozitivă a „detoxului digital”, în timp ce 33% au menționat un impact neutru.
Pentru cei care au experimentat sau cei care manifestă interes pentru „un detox digital”, principalele motive de deconectare sunt reducerea stresului (50%), eliminarea distragerilor (44%) și protejarea vieții private (14%). Ca tendințe generale, bărbații menționează stresul ca principal motiv pentru un detox digital într-o proporție mai mare (57%) comparativ cu femeile (43%). În același timp, eliminarea distragerilor este un motiv de deconectare semnificativ mai mare pentru tinerii cu vârste între 18-24 de ani (51%).
47% dintre subinecți menționează că sunt deranjați în mare și în foarte mare măsură de reclamele pe care le primesc pe social media, în special bărbații (52% vs. 42% femei) și persoanele mature peste 55 ani (55%).
Detalii: https://reveal.ro/lifestyle/studiu-reveal-detoxul-digital/