Percepția părinților români cu privire la educația copiilor reprezintă tema studiului realizat de compania de cercetare de piață Reveal Marketing Research. (https://reveal.ro/) în parteneriat cu Kidprenor. Au fost derulate 412 interviuri online prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interview) pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural, format din părinți cu copii minori, online users, în perioada 9-15 martie 2021. Dintre rezultatele studiului reținem:
- o treime dintre subiecții studiului consideră că învățământul tradițional îi pregătește în mică și în foarte mică măsură pe copii pentru viață; 37% declară contrariul
- 76% declară că ar fi dispuși să plătească pentru activități aliniate intereselor copiilor
- 44% dintre părinții chestionați consideră antreprenoriatul domeniu de interes pentru copiii lor
- 8 din 10 părinți declară că un copil ar trebui să își aleagă singur domeniile de interes pentru el
- 31% (cea mai mare pondere) dintre respondenți ar aloca între 300-500 lei pe lună pentru a le oferi copiilor posibilitatea de a studia în domeniile lor preferate; 20% ar investi peste 1000 lei
- familiile cu venituri mai ridicate și cu nivel de educație mai înalt sunt mult mai deschise în a le oferi copiilor libertatea de a alege un domeniu de interes (85%), comparativ cu familiile cu venituri mai scăzute (67%)
- domeniile considerate de către subiecți ca atractive pentru copiii lor rezultă a fi limbi străine (66%), activități de dezvoltare personală (58%), sporturi individuale (52%), sporturi de echipă (46%), cursuri de antreprenoriat (44%), activități din domeniul IT (42%), artă (28%); sunt apreciate pozitiv și vorbit în public, bune maniere, codare, web design, grafică pe calculator, robotică.