Cum s-au simțit, cu ce s-au ocupat, inclusiv cum au ținut legătura cu școala tinerii noștri în perioada stării de urgență este ceea ce investighează studiul național Insights PulseZ, realizat în parteneriat de programul național Vreau să fiu Antreprenor (VSFA) de promovare a gândirii și acțiunii antreprenoriale în rândul tinerilor din România și programul Insights de sprijinire a potențialului și creativității tinerilor, program dezvoltat de Romanian Business Leaders (RBL), organizație de acțiune pentru a face „România o țară mai bună pentru business și pentru români, prin proiecte care îmbunătățesc educația, antreprenoriatul și buna guvernare în România”.
Studiul, realizat pe un eșantion de 1115 tineri de 16-24 de ani, a investigat starea emoțională și activitățile tinerilor din perioada stării de urgență, comportamentul lor în online și de consum al tinerilor în aceeași perioadă, preferințele și atitudinile cu privire la consum, școală și antreprenoriat, ce îi motivează și ce își doresc tinerii în viața personală și profesională.
Rezultatele studiului arată că:
- 60% dintre subiecți s-au plictisit acasă în perioada stării de urgență.
- 56% și-au pierdut încrederea și motivația în forțele proprii.
- au fost identificate 19 probleme cu care s-au confruntat tinerii în perioada stării de urgență, dominante fiind lipsa socializării față-în-față (pondere 50%), oboseală (35%).
- 44% au petrecut peste 8 ore pe zi în online, 10% au petrecut mai puțin de 3 ore.
- 33% au învățat online pentru școală.
- 40% au participat la cursuri online.
- 33% s-au uitat la filme.
- 1 din 4 și-a petrecut timpul cu precădere pe platforme de social media sau a consumat conținut de pe canale de streaming online; platformele preferate au fost Instagram (6 din 10 tineri au consumat sau creat conținut) YouTube (1 din 2 tineri), TikTok (1 din 4 tineri).
Alin Claudiu Apostu, coordonatorul programului Insights, subliniază: „Cu toate că tehnologia face parte din viața noastră, iar tinerii sunt obișnuiți să petreacă destul de mult timp în mediul online, răspunsurile pe care ei le-au avut la întrebările noastre arată că lipsa interacțiunii față în față îi determină să își piardă motivația și încrederea. Mulți tineri au recunoscut că s-au adaptat destul de greu, au avut probleme cu somnul, au simțit lipsa exercițiilor fizice și unii dintre ei nu au fost prea încântați de calitatea cursurilor online la care au fost nevoiți să participe”.