Studenții participanți la reuniunea Consorțiului Universitaria desfășurată la Universitatea de Vest din Timișoara au dezbătut, în secțiunea lor, „subiecte de interes pentru aceștia, precum: mecanismele și procedurile de acordare a burselor, activitatea studenților reprezentanți, integrarea inteligenței artificiale în procesul educațional, procesul de evaluare a studenților dar și implicarea lor mai consistentă în procesul de evaluare a cadrelor didactice, în activitatea SAS sau integrarea studenților cu cerințe educaționale speciale. În anul universitar 2025-2026 se dorește implementarea Metodologiei cadru cu privire la mobilitățile academice interne de scurtă durată ale studenților din cadrul universităților membre ale Consorțiului Universitaria”.
Mobilitatea academică a studenților este reglementată prin Ordinul Ministrului Educației nr. 4262/2024 din 15 aprilie 2024 pentru aprobarea Metodologiei privind mobilitatea academică a studenților și „reprezintă dreptul studenților și studenților-doctoranzi de a li se recunoaște creditele transferabile dobândite, în condițiile legii, la alte instituții de învățământ superior din țară sau din străinătate”.
Ordinul ministerial precizează că „mobilitatea academică se realizează în locurile și la instituțiile partenere în care își desfășoară activitatea studenții înmatriculați la programul de studii din instituția de învățământ superior primitoare”.
Referitor la mobilitatea academică temporară a studenților, metodologia prevede că „studentul sau studentul-doctorand poate beneficia de mobilitate academică temporară între două instituții de învățământ superior acreditate/autorizate provizoriu, după caz”.
Mobilitatea academică temporară pe cont propriu reprezintă „mobilitatea temporară efectuată în afara acordurilor interinstituționale de mobilitate academică, la solicitarea studentului care a identificat o posibilă universitate primitoare. Recunoașterea creditelor de studii transferabile se realizează după finalizarea mobilității, în conformitate cu acordul interinstituțional și regulamentele instituțiilor de învățământ superior implicate, după caz”.