Sorin Cîmpeanu: „Statul român acordă finanțare exclusiv pentru forma de învățământ cu frecvență”

Sorin Cîmpeanu: „Statul român acordă finanțare exclusiv pentru forma de învățământ cu frecvență”

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a prezentat joi, 10 martie, printre altele, în cadrul unei conferințe de presă, o serie de măsuri menite să asigure revenirea la învățământul cu prezență fizică.

Astfel, în ceea ce privește posiblitatea continuării școlii în format online, oficialul a spus că „pentru ca forma de învățământ online să poată fi introdusă în afara stării de urgență, această formă trebuie introdusă mai întâi în legislația primară, după care trebuie introdusă standard”. Sorin Cîmpean a precizat că susține digitalizarea în educație, “dar trebuie urmați mai mulți pași, iar statul român oferă sprijin financiar doar pentru învățământul cu frecvență, pentru care este nevoie de prezență fizică, nu și pentru cel fără frecvență sau la distanță.”

În ceea ce privește revenirea studenților la cursurile cu prezență fizică, Sorin Cîmpeanu a spus: „Pentru că înțelegem dificultățile de organizare – multe dintre universitățile românești au acordat sprijin, cazare, refugiaților -, pentru că înțelegem nevoia de schimbare a orarelor care au fost concepute pentru predarea online, pentru că înțelegem toate aceste lucruri am creat posibilitatea, atât cât va permite legea, existenței unei perioade-tampon la decizia fiecărei universități, cu posibilitatea de recuperare a eventualelor pierderi până la finele semestrului doi”.

Ministrul Educației a ținut, însă, să sublinieze faptul că în caslitate de ministru al Educației, este dator să respecte legislația în vigoare. „Legea educației naționale prevede trei forme de organizare a învățământului superior: învățământ cu frecvență, învățământ cu frecvență redusă și învățământ la distanță.

Fiecare dintre aceste forme a beneficiat de acreditarea ARACIS, drept urmare diplomele românești sunt recunoscute în întreaga Europă grație acestor certificate de calitate. În momentul în care în calitate de reprezentant al României, în dialog structurat cu Comisia Europeană, care este preocupată de încurajare digitalizării educației, am susținut și voi susține importanța digitalizării procesului de educație, atrăgându-i atenția în același timp asupra nevoii de adaptare a legislației. Este nevoie ca în legea educației naționale să Prevedem o formă de învățământ hibrid care să poată pune în valoare competențele achiziționate de profesor, elevi și studenți”, a mai spus Sorin Cîmpeanu și a adăugat că, odată acest lucru reglementat legal va fi nevoie de standardele de evaluare din partea Agenției Române de Asigurare a Calității.

ARACIS, a mai psus Sorin Cîmpeanu, face evaluări la fiecare cinci ani, urmărind trei lucruri principale: competența cadrelor didactice care trebuie să fie certificată, existența infrastructurii fizice și de IT și, nu în ultimul rând procedurile.

„Statul român acordă finanțare exclusiv pentru forma de învățământ cu frecvență, nu a acordat și nu acordă finanțare până în acest moment către forma de învățământ cu frecvență redusă sau la distanță. Or, în absența unei motivații solide precum starea de alertă, să renunț la sistemul de asigurare a calității și să pericliteze finanțarea programului de studii nu cred că este un lucru pe care să-și dorească cineva “, a mai spus oficialul.