Sorin Cîmpeanu: Pierderile sunt mari și foarte mari și sunt neuniform distribuite

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat în cadrul unei emisiuni a postului Digi24 că în ultimii doi ani, foarte mulți elevi, este vorba de sute de mii, nu au primit o educație corespunzătoare. Printre motivele menționate care au condus la această problemă se numără absența tehnologiei, slaba pregătire a cadrelor didactice și absența unei metode de verificare. Ministrul Educației a explicat că din cauza faptului că elevii au avut „acces diferențiat la resurse”, pierderile sunt neuniform distribuite, diferențe existând chiar și în interiorul aceleiași clase, nu numai între regiuni sau școli.

„Mă refer la acei elevi care teoretic au avut acces fără nici un fel de problemă la învățământ online. (…) Sunt mult prea mulți. Prefer să insist pentru tot ce se poate face pentru a compensa într-o măsură cât mai mare acele pierderi. Astfel de pierderi sunt în orice sistem de educație, nu numai în România. Chiar și în cele mai avansate state. (…) Exista inechitate. Am spus că echitatea este principala problemă a sistemului de educație, nu neapărat performanța și excelența. Acolo mai avem, dar echitatea este principala problemă. Pierderile sunt mari și foarte mari și sunt neuniform distribuite”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educației a scos în evidență și un aspect pozitiv, faptul că profesorii și elevii și-au îmbunătățit în această perioadă competențele digitale și a adăugat că inclusiv responsabilii cu managementul de sistem din minister au învățat și sunt altfel decât erau în martie 2020: „Accesul la echipamente și conectivitatea sunt mai bune”.

Distribuie acest articol!