„Este nevoie de școli noi mai ales în mediul urban, care are școli suprapopulate. Chiar azi am cerut de la ISMB. Există nouă școli care învață în trei schimburi. E un lucru foarte greu de acceptat. Fiecare școală care va renunța la trei schimburi va fi un succes”, a declarat Cîmpeanu în cadrul unei dezbateri privind digitalizarea
Educației, organizată de Edupedu.ro, unde ar urma să fie construite cele 50 de școli noi prevăzute în Planul Național de Redresare și Reziliență.
Ministrul Educației a mai spus că motivul suprapopulării școlilor îl pereprezintă venirea clasei pregătitoare la învățământul primar, pentru organizarea căreia a trebuit să se renunțe la aproape toate laboratoarele de fizică, chimie și biologie. Referitor la acest aspect, Sorin Cîmpean a anunțat că, în momnetul de față, se lucrează la caietele de sarcini pentru laboratoare, care însă necesită spații.
Referitor la proiectele care vizează digitalizarea educației din PNRR, Sorin Cîmpeanu a spus că o parte au drept țintă formarea resurselor umane: „100.000 de cadre didactice, formare reală, cadrele didactice să aibă competențe reale; 1175 de smart lab-uri, la care se adaugă componenta digitală; 1000 de ateliere cu simulatoare pentru învățământul profesional și tehnic; 1000 de laboratoare informatice, pe care dorim să le realizăm în școli cu risc crescut de abandon. Toate înseamnă 1,13 miliarde euro. E o provocare pentru a reuși integrarea eficientă a acestor resurse. E nevoie de o organizare sub forma unei legi care să lămurească relațiile între actori. Aceasta se va încheia foarte curând la nivel de România Educată”, a explicat, potrivit Hotnews, ministrul Educației.