Sondaj FSE „Spiru Haret”: 66,2% dintre cadrele didactice nu sunt pregătite pentru predarea online!

Sondaj FSE „Spiru Haret”: 66,2% dintre cadrele didactice nu sunt pregătite pentru predarea online!

Potrivit unui sondaj realizat de Federația Sindicatelor din Educație Spiru Haret”, pe 8.500 de profesori, în perioada 27 octombrie – 2 noiembrie a.c., pentru a putea afla situația reală din unitățile de învățământ în perioada stării de alertă, 66,2% dintre cadrele didactice chestionate s-au declarat nepregătite pentru scenariul roșu (predarea în sistem online) și au spus că, pentru a putea face acest lucru, au nevoie de cursuri de perfecţionare. În plus, 45,7% dintre ei au declarat că autorităţile locale nu au susținut în niciun fel şcoala în dificila perioadă pe care o traversăm.

De asemenea, 16,8% dintre cadrele didactice au spus că unităţile de învăţământ nu le-au pus la dispoziţie măşti şi materiale igienico-sanitare, peste o tremie (37%) au fost obligate să-şi achiziţioneze un laptop sau o tabletă din banii propri pentru a putea preda în scenariul online, în vreme ce 33% dintre ei (unul din trei profesori) au spus că au plătit din propriul buzunar peste 1.000 de lei pentru a putea preda online.

Doar jumătate din repondenţi au afirmat că autorităţile locale au venit în ajutorul şcolilor, cele mai multe dintre aceste unități de învățământ asigurând măşti de protecţie şi materiale igienico-sanitare.

Într-un comunicat al FSE „Spiru Haret” se spune însă că sunt destul de multe unităţi administrativ-teritoriale care au achiziţionat laptopuri sau tablete pentru cadrele didactice şi/sau pentru elevi şi care au montat proiectoare, table inteligente, camere web etc., în vederea predării în sistem hibrid şi online.

Alte date statistice pe care ni le prezintă sondajul amintit: peste 40% din repondenţi predau exclusiv în sistem online, 32,7% în sistem hibrid, 25% în sistem faţă în faţă.

Conform aceluiași sondaj realizat de FSE „Spiru Haret”, majoritatea problemelor semnalate este legată de echipamentul folosit şi de viteza de internet. De asemenea, sondajul a mai scos în evidență lipsa de interes a unor elevi, care, în cel mai bun caz, se conectează, însă nu sunt atenţi la oră.