Soluții pentru promovarea sănătății prin mijloace moderne de comunicare

Soluții pentru promovarea sănătății prin mijloace moderne de comunicare

Organizația Junior Achievement (JA) România și compania AstraZeneca au derulat sesiunea de lucru interactivă Health Innovation Day, având ca obiectiv stimularea inițiativei și gândirii creative a tinerilor. Au participat 82 de elevi de la Liceul Teoretic Emil Racoviță Baia Mare, Colegiul Național „Nicolae Bălcescu” Brăila, Colegiul Național „Mihai Eminescu” București, Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr” Cluj-Napoca, Liceul Teoretic „Decebal” Constanța, Colegiul Tehnic de Căi Ferate „Unirea” Pașcani, Liceul Teoretic „Emil Racoviță” Vaslui.

Organizatorii ne informează că, „lucrând în echipe, elevii au dezvoltat soluții creative pentru promovarea sănătății și prevenția apariției bolilor prin educație, utilizând mijloace moderne de comunicare și acces la informație. În identificarea unei soluții inovatoare elevii au trebuit să se gândească la activitățile și instrumentele digitale necesare pentru îndeplinirea obiectivelor, la resursele necesare pentru a pune în practică proiectul lor dar și la modalitățile de promovare a acestuia.

Cele mai bune soluții propuse de elevi au inclus mijloace moderne de comunicare precum: experiențele VR, aplicațiile mobile, grupurile specializate pe rețelele de socializare și blogurile de consiliere cu participarea experților în sănătate.

Acest tip de activitate contribuie la dezvoltarea spiritului inovator în rândul tinerilor încurajând gândirea orientată spre soluții, rezolvarea de probleme dar și exersarea abilităților relevante precum comunicare, lucru în echipă, creativitate și adaptabilitate.

Pe parcursul activității, elevii au beneficiat de feedback constant și sugestii din partea voluntarilor AstraZeneca, profesioniști conectați la domeniul medical, dar și din partea membrilor Societății Studenților în Farmacie București care s-au alăturat acestei inițiative.

Evenimentul face parte din ediția 2021-2022 a Young Health Programme, o inițiativă globală derulată de AstraZeneca în mai mult de 30 de țări din întreaga lume, având ca scop informarea și educarea tinerilor pentru prevenirea celor mai frecvente boli cronice.

În România, programul include activități la clasă ce au la bază kit-ul educațional dedicat sănătății sistemelor cardiovascular și respirator, alimentației sănătoase, respectiv prevenției bolilor cronice netransmisibile, precum și activități extracurriculare dedicate creșterii gradului de conștientizare, în rândul adolescenților cu privire la pericolele sedentarismului și la beneficiile activității fizice zilnice asupra dezvoltării fizice si psihice a tinerilor.

Numai în anul școlar 2021-2022, la acest program au participat peste 13.600 de elevi și 290 de profesori din toată țara”.