Sistemul de Educație din România nu a primit note de trecere din partea elevilor

Sistemul de Educație din România nu a primit note de trecere din partea elevilor

În cadrul conferinței SuperTeach „Revoluția Mentalității în Educație – Principii și Metode de Evaluare” s-a discutat despre feedback-ul acordat de către elevi sistemului de învățământ din România. Evenimentul s-a desfășurat în mediul online și a reunit peste 500 de participanți, printre aceștia numărându-se specialiști în educație, cadre didactice și elevi. Concluzia trasă în urma dezbaterilor purtate de persoanele prezente la SuperTeach „Revoluția Mentalității în Educație – Principii și Metode de Evaluare” este că dacă elevii ar pune note sistemului de educație din România, acesta ar rămâne corijent.

Experții în educație care au participat la discuții susțin că că școala nu ar trebui să pregătească elevii pentru teste, așa cum se întâmplă în cele mai multe dintre cazuri, ci mai degrabă pentru viață. Elevii, la rândul lor, au transmis un semnal de alarmă în această direcție. Tinerii au oferit note forte mici sistemului de educație din România, între doi și cinci. Aceștia declară că se simt speriați de ceea ce se întâmplă în acest moment în sistem, mai ales în contextul pandemic actual la care au trebuit să se adapteze atât cadrele didactice, cât și părinții, după un an plin de schimbări și evenimente neprevăzute.

Radu Szekely, secretar de stat în Ministerul Educației, a explicat foarte clar că Ministerul Educației nu este cel în măsură și nu are nici posibilitatea de a evalua feedback-ul elevilor oferit dascălilor, această sarcină fiind atribuită dascălilor. Fiecare profesor este responsabil să afle de la elevii săi dacă înțeleg ceea ce li se predă și să observe gradul lor de implicare și de mulțumire.