Școala în format hibrid, scenariu ca și respins în viitorul an școlar

Foto: Guvernul României

Ministrul educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, a reamintit în plenul reuniunii prefecților și inspectorilor școlari generali, condițiile începerii anului școlar și ale continuării activității, în funcție de situația epidemiologică. Dintre posibilitățile de desfășurare a orelor de școală în zonele unde incidența ratei de infectare ar depăși 6 la mie, se conturează tot mai net ca respinsă varianta hibridă – lucru concomitent cu elevii vaccinați în clasă și cu cei nevaccinați online. Ca urmare, într-o astfel de situație, toți elevii ar lucra online. Motivul invocat de reprezentanții elevilor este că s-ar crea dezechilibre greu recuperabile.

Ministrul Sorin Mihai Cîmpeanu le-a cerut inspectorilor școlari generali „atenție maximă la respectarea tuturor regulilor de protecție sanitară, așa cum sunt ele cunoscute acum” și a accentuat: „Avem o listă cu fiecare școală, persoană desemnată cu date de identificare și coordonate, pe care o vom folosi împreună cu Ministerul Sănătății, DSP, în așa fel încât la nivelul fiecărei școli să fie facilitată legătura cu părinții, înainte de începerea anului școlar, legătura pentru întâlniri interactive între părinți și reprezentanții DSP, pentru ca în cadrul acestor întâlniri să poată primi răspunsul toți acei părinți care au încă semne de întrebare, astfel încât după această acțiune care va începe, de fapt a și început de săptămâna aceasta, părinții să se poată exprima în cunoștință de cauză, în formularele care le vor fi transmise, pentru acordul de vaccinare al elevilor, desigur care au vârsta de peste 12 ani. În  primul rând, vor fi chestionați cu privire la situație, dacă au trecut sau n-au trecut prin boală, dacă au fost sau n-au fost vaccinați. Iar în cazul în care nu au fost vaccinați, următoarea rubrică va fi cu da sau nu. Acordul părinților pentru vaccinare e un demers pe care îl facem în toate școlile din România și sperăm să avem un rezultat care să arate responsabilitate din partea părinților care doresc siguranță în școli. Acest demers va fi inițiat odată cu prima zi de școală, cu data de 13 septembrie. Până atunci, vom avea acțiuni de pregătire la nivelul fiecărei școli – și mulțumesc încă o dată pentru disponibilitate Ministerului Sănătății – pentru desemnarea unor persoane competente în a oferi răspunsuri. Asta se întâmplă până la șase la mie. Peste șase la mie, confirm cele prezentate de doamna Mihăilă. Avem două ipoteze – una care nu diferențiază între vaccinați și nevaccinați, merg toți în online. Aș vrea să vă spun că vin de la o întâlnire cu Consiliul Național al Elevilor din România, care au solicitat această măsură, motivând în felul următor – scenariul hibrid este un scenariu care a generat pierderi foarte mari, or prezența fizică a celor vaccinați diferit de prezența online a celor nevaccinați ar conduce la un scenariu hibrid care ar face dificile recuperările după această perioadă. Chiar dacă îmi place să cred și să sper că nu vor fi multe localități, nu vor fi mari acele localități care vor depăși incidența de șase la mie, luăm în considerare și această ipoteză, peste șase la mie, și până la instituirea carantinei să se lucreze în două variante. Prin consultări cu doamna ministru Mihăilă și cu reprezentanții CNSU și INSP, vom vedea care este ipoteza pe care o s-o v-o propunem, domnule prim-ministru, și care să fie anunțată, după aprobarea la nivel CNSU, printr-un ordin de ministru pentru care ne-am asumat public, împreună, termenul 1-2 septembrie, dar constat că există o nerăbdare, să-i spun așa, pentru a avea acest ordin de ministru încă de la finalul lunii august și cred că putem să luăm în calcul să vă propunem promovarea acestui ordin de ministru pe care să-l facem public. Este de mare interes, pentru că sunt trei milioane de copii și părinții, de asemenea, sunt foarte numeroși. Deci, practic, am putea merge pe două scenarii: până la 6 la mie – prezență integrală, cu respectarea tuturor regulilor, și peste 6 la mie – online integral. Asta ar putea să simplifice lucrurile oarecum. Vom vedea dacă diferențiem preșcolarii de școlari, adică va trebui să vedem peste șase la mine ce facem cu creșele și grădinițele. Elevii, am înțeles. S-au solicitat, pe baza celor două motive pe care vi le-am prezentat, au solicitat să intre cu toții în online și să nu existe aceste diferențieri între elevi care ar face grea recuperarea pierderilor”.

Distribuie acest articol!