Ministerul Educației și Cercetării a deschis două linii telefonice gratuite, cărora din comoditate, prin mimestism, li se zice Telverde:
0800 67 20 31 – „la dispoziția elevilor, studenților și părinților, în vederea obținerii de informații privind reluarea/desfășurarea procesului instructiv-educativ”
0800 67 20 32 – „destinată reprezentanților unităților de învățământ preuniversitar de stat și administrației publice locale, cu scopul de a oferi consultanță în materie de accesare a fondurilor europene prevăzute prin OUG nr. 144/2020”.
Liniile telefonice funcționează de luni până vineri, între orele 8.00 și 16.00.
În pregătirea noului an școlar, abundența mijloacelor și a surselor de informare ministeriale este remarcabilă: portalul educatiacontinua.edu.ro, ghiduri pentru cicluri și forme de învățământ, linii telefonice distincte pentru actori din educație, precum și clasicul site al Ministerului Educației și Cercetării, pe care poate unii beneficiari l-ar fi văzut ca sursă unitară de informații în spiritul eficienței informării.
Dincolo de suport și de formă, așteptat să se afle este conținutul: ce informații – nu ce tipuri de – se transmit. Bucuria de a avea multe și diverse căi de comunicare ar fi cu folos în prezența unui conținut comunicat.
În același timp, este activă comunicarea televizată premergătoare începerii școlii, preluată, transcrisă, retransmisă mediatic. Mesajul este de așteptare fără hazardare. În esență, este același mesaj urmat consecvent din martie curent, pregătitor și trecător al unor repere temporale precum vacanța de primăvară, trecerea Paștelui, ridicarea stării de urgență, începerea anului școlar. Vremea s-a scurs, promisiunile și așteptările au rămas.