S-a lansat în dezbatere publică Metodologia de organizare și funcționare a grădinițelor

Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică Metodologia de organizare și funcționare a serviciilor de educație timpurie complementare, grădinițe comunitare și ludoteci, și anunță, prin intermediul unui comunicat de presă, suplimentarea numărului total de posturi din învățământul preuniversitar de stat, inclusiv din învățământul special, cu 3.750 de locuri.

Astfel, potrivit prevederilor OUG 128/2022, proiectul de HG privind aprobarea Metodologiei de organizare și funcționare a serviciilor de educație timpurie complementare propune înființarea serviciilor de educație timpurie complementare ca structură a unităților de învățământ cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar înlocalitățile izolate/dezavantajate în care serviciile standard – creșă sau grădiniță -sunt la o distanță de peste doi kilometri de domiciliul copilului; localitățile în care numărul copiilor sub 6 ani este foarte scăzut și nu funcționează o unitate de învățământ de nivel preșcolar/antepreșcolar cu personalitate juridică, în localitățile în care se înregistrează, din cauza aglomerării creșelor și a grădinițelor, cel puțin 20 de cereri de înscriere nesoluționate și în care serviciul standard poate oferi, suplimentar, cu resursă umană existentă, servicii de educație timpurie complementare.

De asemenea, potrivit Ministerului Educației, unitățile de educație timpurie complementare din cadrul unităților de învățământ preuniversitar cu o astfel de structură pot oferi servicii de educație, îngrijire, protecție și nutriție a copiilor, în cazul grădinițelor comunitare, servicii de tip grup de joacă și/sau ludoteca.

Serviciile de educație timpurie complementare tip grădiniță comunitară oferă program educațional pentru copiii cu vârste între 4 și 6 ani, pornind de la nevoile și resursele identificate la nivelul comunității.

În cazul serviciului complementar tip grădiniță comunitară se va urmări intensitatea intervenției pe copil de cel puțin 5 ore/zi, 3 zile/săptămână.

În cazul serviciilor complementare tip ludotecă și/sau grup de joacă se va urmări intensitatea intervenției pe copil, de cel puțin 2 ore/zi, timp de cel puțin 100 de zile/an școlar.

Totodată, prin acest act normative, Ministerul Educației se propune suplimentarea, cu 3.750 de posture, a numărului total de posture din învățământul preuniversitar de stat, inclusive învățământul special, centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională.

Acest lucru este necesar pentru asigurarea unui număr mai mare de profesori în cabinete de asistență psihopedagogică (consiglieri școlari), astfel încât să se permit extinderea rețelei de cabinet școlare de asistență psihopedagogică din mediul rural și să se asigure îmbunătățirea serviciilor de asistență psihopedagogică, consigliere educațională și orientare școlară pentru un număr mai mare de elevi și de preșcolari, precum și organizarea și funcționarea serviciilor de educație timpurie complementare: 412 începând cu anul școlar 2023-2024, 500 începând cu anul școlar 2024-2025, 650 începând cu anul școlar 2025-2026, 850 începând cu anul școlar 2026-2027.

Distribuie acest articol!