1 pag 7 pastileRadioul din mașină este un instrument util în circulația din București. Multiplele opriri și porniri în trafic îți permit să schimbi, pe rând, postul. Și, în multitudinea alternativelor, poți afla diverse, de la muzică la știri din cotidian.
O astfel de deplasare mi-a permis să tot schimb posturile până când discuția dintre doi prezentatori mi-a captat atenția.
Pe scurt, posibil o experiență personală, fiul sau fiica. Temă de vacanță sau pentru studiu individual. Lectură. Mircea Eliade. Romanul adolescentului miop. Posibilă problemă: lectură propusă la clasa a V-a. De ce lectură cu problemă? Pune în discuție tematica sexualității. Prea devreme? Prea explicit? Punere în discuție a ideilor de dincolo de aspectele „picante”. Definirea obiectivului propunerii spre lectură a unei cărți?
Moment al intervenției unui terț. Prin SMS. Posibilă lectură pentru geniile clasei. Posibil? Probabil? Necesar?
Comparație cu lecturile copilăriei de mai demult. Jules Verne, colecția povești nemuritoare, legendele Olimpului, nuvele. Vetust?
Posibilă problemă: existența alternativei ca toană sau ton pentru ridicarea ștachetei. Calitatea alternativelor. Costurile alternativelor. Costul revenirii la manualul unic. Însă cu up-grade anual. Pro. Contra.
Concluzie: diminuarea „miopiei” prin neascunderea unor teme care oricum sunt expuse în media. Media care este atentă la temele puse în discuție în școală, dar omite faptul că reprezintă sursă și resursă educațională.
Prof. Gabriel VRÎNCEANU,
Directorul Casei Corpului Didactic, București

Distribuie acest articol!