Legat de Cadrul de acțiune Educația 2030, UNESCO a lansat inițiativa, adresată statelor membre, referitoare la țintele naționale pentru monitorizarea, la nivel mondial, a progresului în educație până în 2030, care a fost coordonată de Institutul de Statistică al UNESCO și de Raportul Global de Monitorizare a Educației. Rezultatele acestei inițiative se regăsesc în raportul de sinteză lansat în contextul Zilei Internaționale a Educației.
Astfel, într-un comunicat postat pe site-ul instituției, Ministerul Educației anunță că susține pe deplin această inițiativă ca proces esențial de consolidare a angajamentului României față de agenda mondială în educație și de mobilizare a acțiunii necesare pentru realizarea acestui deziderat.
În acest context, România, alături de alte state membre ale Uniunii Europene, a decis să se raporteze la țintele noului Cadrul strategic pentru cooperare în domeniul educației și formării, pentru perioada 2021-2030, adoptat în februarie 2021.
Demersul UNESCO va permite centrarea monitorizării pe progresul realizat pentru atingerea Obiectivului de Dezvoltare Durabilă 4 (ODD4). Totodată, tema se va afla și pe agenda Forumului Politic de Nivel Înalt, din iulie 2022.
Cu această ocazie, a fost reconfirmată și alinierea agendei naționale educaționale la cele de la nivel european, regional și global.