România participă la administrarea Studiului Internațional privind Procesul de Predare-Învățare (Teaching and Learning International Study – TALIS), care se concentrează asupra mediului educațional și asupra condițiilor de lucru ale cadrelor didactice. Administrarea se desfășoară pe toată durata lunii martie 2018, sub coordonarea Centrului Național de Evaluare și Examinare (CNEE).
Pentru OECD-TALIS 2018, consorțiul internațional a selectat în mod aleatoriu 200 de unități de învățământ, România participând la nivelul învățământului gimnazial (ISCED2). Din fiecare școală au fost alese, de asemenea, aleatoriu, 20 de cadre didactice. Administrarea se va realiza pe baza chestionarelor de opinie (având conținut diferit pentru cele două categorii de repondenți: profesori și directori ai școlilor selectate), care vor fi completate on-line. Completarea fiecărui chestionar va dura aproximativ 45 de minute. Răspunsurile sunt complet confidențiale, iar datele profesorilor, directorilor sau școlilor nu vor putea fi identificate.
TALIS 2018 este cel mai amplu studiu comparativ internațional centrat pe mediul de învățare și pe condițiile de lucru asigurate profesorilor în școli din 46 de țări de pe 5 continente. În același timp, reprezintă o ocazie pentru profesori și directori de a contribui la analiza sistemului educațional și la dezvoltarea politicii educaționale din fiecare țară inclusă. Analiza transnațională care va fi elaborată la final va oferi statelor implicate posibilitatea de a identifica situații comune și de a descoperi exemple de bune practici ce ar putea fi adoptate.
Studiul TALIS 2018 se bazează pe succesul studiului TALIS 2013, care a pus accentul cu precădere pe conducerea școlii, mediul de lucru al profesorilor, condițiile de predare și impactul acestora asupra eficacității școlii și profesorilor.
Rezultatele studiului vor fi incluse în raportul internațional planificat să apară în luna iunie 2019.
(Biroul de Comunicare al MEN)

Distribuie acest articol!