Trei din patru părinţi cred că este important ca profesorul să poată alege manualul pe baza căruia predă elevilor


Şapte din 10 părinţi consideră că manualele alternative îi ajută pe copii, iar 78% cred că manualele alternative au un conţinut satisfăcător sau foarte satisfăcător, relevă studiul iVox „Rolul manualelor alternative în educaţia copiilor“. Trei din patru părinţi au afirmat că ei consideră important ca profesorul să aleagă manualul pe baza căruia predă elevilor. Părinţii au o atitudine favorabilă faţă de manualele alternative. Opt din 10 repondenţi la studiul „Rolul manualelor alternative în educaţia copiilor“ consideră că acestea completează informaţia existentă în manualele tradiţionale şi oferă o modalitate diferită de învăţare. Potrivit studiului amintit, opt din 10 părinţi sunt la curent cu dezbaterea privind revenirea la un singur manual pentru fiecare disciplină, în fiecare an de studiu din învăţământul preuniversitar.
Cu privire la rolul manualelor alternative, 40% din repondenţi au declarat că acestea selectează permisiv conţinutul programei, iar profesorul şi elevul au spaţiu de creaţie. 32% din repondenţi au precizat că informaţiile din manualele alternative prezintă posibilitatea interpretării deschise, 27% din părinţi consideră că acestea oferă un mod de învăţare care presupune înţelegerea şi explicarea, iar 25% au afirmat că informaţiile din manualele alternative sunt un mijloc pentru formarea unor competenţe, valori şi atitudini.
„Rezultatele acestui studiu ne arată clar care este de fapt poziţia părinţilor faţă de eliminarea manualelor alternative. Majoritatea părinţilor, chiar dacă sunt ignoraţi de către autorităţi, apreciază că manualele alternative reprezintă un instrument esenţial pentru educarea copiilor lor. Considerăm că aceste date trebuie luate în calcul acum, când autorităţile se pregătesc să instituie Editura Unică şi Manualul Unic. Se dovedeşte astfel că recenta declaraţie a ministrului Liviu Pop, potrivit căreia „elevii au învins“ odată cu apariţia Editurii Unice, este neadevărată. Părinţii cred că această măsură ameninţă viitorul copiilor lor, iar Ministerul Educaţiei Naţionale trebuie să ţină cont de acest lucru, mai ales că, până acum, niciun oficial nu a adus vreo dovadă că manualul unic ar îmbunătăţi sistemul românesc de învăţământ“, declară Polixeniu Anghel, director executiv al Uniunii Editorilor din Romania.
41% din repondenţi consideră că editarea tuturor manualelor de către o singură editură nu va rezolva problemele din educaţia românească. Vorbind despre reformele din educaţia preuniversitară din ultimii ani, 45% din repondenţi consideră că acestea au înrăutăţit situaţia, 22,64% consideră că implementarea lor a fost deficitară, în timp ce 18% din repondenţi cred că aceste reforme sunt inexistente.
Studiul „Rolul manualelor alternative în educaţia copiilor“ a fost realizat pentru Uniunea Editorilor din România (UER) în perioada 17‑24 octombrie 2017 pe un eşantion de 1.214 repondenţi.
Uniunea Editorilor din România

Distribuie acest articol!